Закъсняла или не, зимата вече е на прага - което означава, че идва времето и за смяна на гумите. Или поне за един по-обстоен преглед при онези шофьори, които са заложили на всесезонните гуми.
Дори и в простото напомпване на зимните гуми има някои нюанси, които, ако не им се обърне внимание, могат да доведат до предсрочното износване на гумите, да повишат разхода на гориво и да влошат пътното поведение на автомобила ви. Ето девет точки, за които трябва да се внимава.
Девет особености при помпането на зимните гуми (ГАЛЕРИЯ):
Гумаджиите често помпат "на две"
Много гумаджии помпат зимните гуми до т. нар. средно налягане (както се казва, „на две“). Но невинаги то съвпада с това, което е посочено в инструкциите за автомобила. Поради това гумите се износват неравномерно и разходът на гориво се увеличава.
Дори за една и съща кола налягането може да е различно в зависимост от модификацията и размерите на гумите. Например за Mercedes W204 необходимото налягане при 17-цолови джанти е 2.2 бара, а при 16-цолови – 2.5 бара.
Много гумаджии помпат зимните гуми до т. нар. средно налягане (както се казва, „на две“). Но невинаги то съвпада с това, което е посочено в инструкциите за автомобила. Поради това гумите се износват неравномерно и разходът на гориво се увеличава.
Дори за една и съща кола налягането може да е различно в зависимост от модификацията и размерите на гумите. Например за Mercedes W204 необходимото налягане при 17-цолови джанти е 2.2 бара, а при 16-цолови – 2.5 бара.