IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как правилно да напомпате зимните гуми

Девет важни нюанса при преобуването на автомобила за студения сезон

Закъсняла или не, зимата вече е на прага - което означава, че идва времето и за смяна на гумите. Или поне за един по-обстоен преглед при онези шофьори, които са заложили на всесезонните гуми.

Дори и в простото напомпване на зимните гуми има някои нюанси, които, ако не им се обърне внимание, могат да доведат до предсрочното износване на гумите, да повишат разхода на гориво и да влошат пътното поведение на автомобила ви. Ето девет точки, за които трябва да се внимава.
  
     
Девет особености при помпането на зимните гуми (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 1 rate down comment
    От село ( преди 11 месеца )
    "помпат" гуми! В София, ние на село ги ПОМПИМ
  • #10
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Не помпаме,а помпим се пише!
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Проблемът с азотът е, че налягането трябва да се променя според натоварването, например за моите задни гуми то варира между 2.1 и 2.5 атмосфери в зависимост дали съм сам или сме 5 човека. С въздух корекцията е лесна преди дълги пътувания.
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Руменчо, никой гумаджия не помпи на две! Помпят или на 2.2 или на 2.5. То и няма кола, на която гумите да се помпят на две, а и ако помпиш на две, скоро гумата може да е под 2 атмосфери и сензорът ще пищи. Не само, че задни и предни гуми се помпят на различно налягане, но и това зависи и от броя пътници, колко багаж имат, размера на гумите, както и това дали се търси комфорт и щадене на окачването или икономия на гориво.
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Помпам на "2 и нещо" и отвреме на време бия един ритник за проверка дали не е омекнала
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До #3 ( преди 11 месеца )
    И задължително снандневните, нощните и гумите за мъгла
  • #5
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Fury ( преди 11 месеца )
    Манометрите на бензиностанциите не са верни. Винаги проверявайте с личния, който е проверен!
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 3 аз също ползвам такъв и отклонението е в десетите и то макс 1 до 2 десети но рядко при много високи температури лятото,за зимата не съм имал проблем. За това само с азот.
  • #3
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    затова се ползва безкислороден азот за да няма колебания в налягането и най вече заради липсата на атмосферна влага която да взриви гумата буквално при много високи температурни натоварвания и преобразувянето на водата от течно в газообразно състояние
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 11 месеца )
    Полезни неща са това... Оня ден казвам на гумаджиите да напомпан на жена ми на колата на 2.6, те ми философстват, че понеже не са нископрофилни, щели да се издуят като балон и затова ги сложили на 2.4 (колкото пише и на вратата). Е да, ама въпреки че не стана по-студено, вчера бяха на 2.2 и трябваше да пусна бръмчалката да се донапомпат до реалното 2.4, а като стане студено след няколко дни, сигурно ще трябва пак...