IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Toyota постига перфектното качество при луксозния си SUV Century

За производството на модела са подбрани 40 работници, които са покрили специален изпит

Най-новата версия на луксозния SUV на Toyota- Century, вече произвежда в завода Tahara в Япония. За неговото сглобяване отговаря специален екип от 40 квалифицирани работници, които са били избрани измежду 1500 служители на компанията. И са покрили тежък изпит, състоящ се от три части, за да може да се гарантира перфектно качество на автомобила.


Toyota производство


Един от работниците - Хироки Танака, разкрива, че първо е преминал задължителен курс, а след това е покрил сертификационен изпит, за да си осигури място в екипа. Изпитът се състои от три модула: първоначална оценка на основните умения, писмен тест, обхващащ историята на Century, структурата на превозното средство и свързаните с тях теми, и практически изпит за демонстриране на умения в изграждането на луксозния автомобил.

„Писменият изпит беше по-труден от практическия, с 200 въпроса, но го издържах, като залегнах здраво на книгите, за първи път от студентските ми дни. Научих много неща от историята на Toyota и Century до уникалните висококачествени техники за производство на автомобила. Беше безценно преживяване”, обяснява Танака.


Toyota производство


35-годишният монтажист започва работа в Toyota още през 2007 г., след което завърша нейната Академия за технически умения. Танака признава, че винаги е мечтаел да има Land Cruiser и затова е бил много щастлив, когато е започнал работа на конвейера, който сглобява този модел. Скоро след това, благодарение на работата си, получава възможност да си купи такъв автомобил.

Опитът му в сглобяването на шасито на Land Cruiser го подготвя добре за сегашната му работа, която го вижда да прикрепя компоненти на окачването към Century. Работата му е особено важна, защото всяка грешка се усеща в останалата част на автомобила.


Toyota производство


Прецизността винаги е в центъра на вниманието на Toyota, но в луксозния сегмент това се превръща в мания. Автомобилният производител позволява 20% отклонение на въртящия момент от спецификациите при затягане на болтове и гайки в своите типични превозни средства, но при Century отклонението е едва 5%.

„На всяка поточна линия, различна от Century, всяка гайка или болт се затяга с едно минаване със закрепващ инструмент. На поточната линия на Century обаче строгите изисквания за прецизност означават, че първо използваме приспособление за затягане на ръка, след което затягаме отново със закрепващ инструмент, за да се доближим до целевия въртящ момент. И накрая, използваме дигитален динамометричен ключ, чиито стойности на въртящия момент се качват в компютрите и работим на ръка, за да получим крайната стойност“, разказва работникът.


Toyota производство


Всъщност, да го направиш правилно е по-трудно, отколкото звучи. Това важи особено за автомобил, където стойностите на въртящия момент обикновено са по-високи. Във всяка част, която изисква повече от около 150 Нм въртящ момент, работникът трябва да напрегне цялото си тяло при затягането, което затруднява прецизните настройки.

Това означава, че служителят може да прекара до една минута в затягане на по-големи части, което е 12 пъти повече от петте секунди, необходими на работниците за затягане на гайки и болтове на други превозни средства. Затова и Toyota произвежда само три екземпляра от Century на ден.


Toyota производство


На поточната линия на Century специално подбраните работници са разделени в една от четирите специализирани секции: Облицовка, отговорна за управлението на компоненти като арматурни панели и покриви; Шаси, отговарящо за инсталацията на двигателя, окачването и интеграцията на батерията PHEW; Окончателен монтаж, обработка на седалки, врати и прозорци; и Настройка/течности - наблюдение на охлаждаща течност на двигателя и спирачни системи.

Резултатът от всичко това е красив и качествено изработен SUV, който показва, че въпреки цялата автоматизация в модерните автомобилни фабрики, работниците със специални умения все още играят основна роля в производството.


0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тойотка със специално обучение и селекция, както и с много промиващ мозъците на японофилчетата маркетинг, успява да постигне качеството, което една ширпотреба като VW постига дори в най-евтиния си модел с работници главно от близкия изток.
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Теслъта изглежда като сглобявана от не особено умни инвалиди в час по трудово.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Сравняваш ябълки с Космос. Къде е toyota century, къде е Тесла! Че те са в различни вселени. Не случайно toyota century се произвежда по 3 автомобила на ден, а конфекцията Тесла - 3,4 автомобила на минута, 205 автомобила на час. Всеки час от годината и денонощието 24/7
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Смех ( преди 5 месеца )
    ТеслЪ къде са