Мнозинството хора в България - както впрочем и в Испания, Германия и навсякъде другаде по света - разчитат на употребяваните автомобили за личния си транспорт. Но покупката втора ръка, макар и по-достъпна, крие рискове. Малките повреди и подмяната на консумативи са едно, а периодичните ремонти на двигателя - съвсем друго. Внимателната проверка на мотора е най-важната стъпка за купувача.
Така е от самата зора на автомобилната ера. В последните петнайсетина години обаче се промени нещо друго: самите двигатели. По-строгите екологични стандарти - а и апетитът за по-високи печалби на производителите - родиха т. нар. downsizing: мотори с по-малък работен обем, изработени от по-леки и по-тънки материали, и работещи под по-големи натоварвания. В ранните години на този преход се допускаха и грешки. Освен това новите двигатели, макар и да не са непременно по-ненадеждни от старите, изискват по-честа и внимателна поддръжка - нещо, с което много клиенти още не са свикнали. Ето десет бензинови агрегата от последните десетилетия, които се срещат често на вторичния пазар и с които трябва особено много да се внимава.
10-те най-проблемни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Този агрегат, използван сравнително кратко в европейската гама на BMW, успя да се прочуе с прекомерна консумация на масло - 1, че дори и 2 литра за хиляда километра (особено при 2.5-литровия вариант). Заради високите температури в двигателя буталните пръстени лесно могат да се "коксуват", уплътненията протичат, задръства се отделителният канал на системата за вентилация на картера. Липсата на пръчка за измерване на масло усложнява проблема, защото електронният датчик невинаги сработва добре. Има не един и два случая на блокирали заради маслен глад мотори, при които лампичката за маслото не е светнала дори веднъж. Проблемът може да се реши с честа и редовна смяна на маслото - на 8-10 хиляди километра, и периодични проверки на охладителната система. Иначе това е динамичен мотор с издръжлива верига, която спокойно изкарва до 250,000 км.