Мнозинството хора в България - както впрочем и в Испания, Германия и навсякъде другаде по света - разчитат на употребяваните автомобили за личния си транспорт. Но покупката втора ръка, макар и по-достъпна, крие рискове. Малките повреди и подмяната на консумативи са едно, а периодичните ремонти на двигателя - съвсем друго. Внимателната проверка на мотора е най-важната стъпка за купувача.
Така е от самата зора на автомобилната ера. В последните петнайсетина години обаче се промени нещо друго: самите двигатели. По-строгите екологични стандарти - а и апетитът за по-високи печалби на производителите - родиха т. нар. downsizing: мотори с по-малък работен обем, изработени от по-леки и по-тънки материали, и работещи под по-големи натоварвания. В ранните години на този преход се допускаха и грешки. Освен това новите двигатели, макар и да не са непременно по-ненадеждни от старите, изискват по-честа и внимателна поддръжка - нещо, с което много клиенти още не са свикнали. Ето десет бензинови агрегата от последните десетилетия, които се срещат често на вторичния пазар и с които трябва особено много да се внимава.
10-те най-проблемни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Проблемите с 1.4.-литровия двигател на Opel и Chevrolet (стигнал дори до Cadillac), дойдоха, когато инженерите започнаха да се мъчат да вадят все повече коне с цената на по-производителни турбокомпресори. Този агрегат с алуминиева цилиндрова глава нерядко е стигал до основен ремонт още докато автомобилът е в гаранция. Най-честите дефекти: повреда на компресора, проблеми с картерната вентилация, дори разрушени бутала.
Проникването на отработили газове от картера може да изтласка маслото от цилиндрите и да доведе до прегряване на буталата. При първите признаци на повишена консумация на масло и на видим пушек от ауспуха трябва да се смени възвратният клапан. Като цяло този не е от най-лошите двигатели в инженерно отношение, но е капризен и се нуждае от внимателно обслужване - което бюджетните модели на Opel рядко получават.