Отдавна сме свикнали с битката между гигантите BMW M и Mercedes AMG, които господстват в сектора на спортните версии. Мнозина от нас дори не се сещат за времето, когато Mercedes всъщност нямаше нищо общо с AMG, и трябваше да разчита на помощ отвън, когато искаше да се опълчи на баварците в спортния сегмент. Едно такова партньорство с Porsche през 1989 роди една от най-необикновените Е-класи в историята. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (впрочем немалко от тях се намират в България, като две са внесени тази година). Цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми. Става дума, разбира се, за дълго пренебрегвания Mercedes 500E.
12 ключови факта за Mercedes 500E (ГАЛЕРИЯ):
Докато BMW си има своята спортна програма още от 70-те, прераснала после в специалното М-поделение, в Mercedes дълги години разчитат на външна помощ, когато решат да създадат по-спортни версии на моделите си.
Колкото до добре познатата ни AMG, тя е основана още през 1967 от двамата бивши инженери на Benz (името е съкращение от фамилиите им - Ауфрехт и Мелхер, плюс Гросаспах - родното място на Ауфрехт). Но повече от четвърт век това е напълно самостоятелна компания за тунинг на автомобили Mercedes, без пряка връзка с Daimler. Партньорството между тях започва чак през 1993, а през 1999 AMG е придобита от гиганта.