IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Отстъпките за електромобили на основен пазар са скочили 10 пъти

Дилърите във Великобритания правят отчаяни опити за привличане на нови клиенти, но и това не помага

Търговците на автомобили във Великобритания са увеличили отстъпките за нови електрически превозни средства средно с 323% в отчаян опит да увеличат продажбите на фона на намаляващото търсене. Електромобили обаче се купуват предимно от юридически лица, а не от обикновените потребители, съобщава WhatCar?


електромобили


Официалните данни показват, че броят на продадените електрически превозни средства нараства от година на година, но Британското дружество на производителите на автомобили (SMM) твърди, че частни собственици купуват само един на всеки четири електрически автомобила. Ръстът на продажбите се движи от корпоративните автопаркове, на които са обещани данъчни облекчения. Именно те правят електрическите автомобили по-добра покупка от конвенционалните превозни средства с вътрешно горене.

Производителите се опитват да привлекат вниманието на частните купувачи към електрически автомобили с огромни отстъпки. Проучване на What Car? показва, че от ноември 2022 г. до октомври 2023 г., отстъпките за бензинови и дизелови автомобили са се увеличили със 123%, а за електрически автомобили - с цели 323%. Това обаче е средният показател, като за някои модели размерът на отстъпката се е увеличил почти 10 пъти.

Рекордьор по най-голяма отстъпка е електрическият кросоувър Vauxhall (Opel) Mokka GS Line с мощност 134 к.с. и 50 кВт/ч батерия. Дилърите са намалили препоръчителната цена на дребно от 38 985 британски лири с 23,3% (9087 лири), довеждайки цената до 29 898 лири. С други думи, това се оказа с 386% повече от година по-рано. Отстъпките за Mercedes-Benz EQC и Volkswagen ID.3 са се увеличили през годината съответно 9,5 и 8 пъти.

Великобритания е един от най-големите пазари на електромобили, като техният дял през тази година е 23%. По този показател Обединеното кралство се нарежда на 10-о място в света.


0 от 500
  • #18
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобилите имат КПД над 80%, така че ситуацията е подобна на тази в началото на века. Сега се борим да разкараме миризливите и бълващи сажди, и цапащи двг автомобили.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето и малко повече инфо, като интресното е че десетилетия преди ДВГ е бил "открит" електодвигателя. На руски, но смятам че за такива неща няма -фили/фоби и дано да излелзе линка: https://bogdanauto.com.ua/ru/benzin-dizel-elektro-vodorod-i-gibrid-kakoj-dvigatel-naibolee-effektivnyj/
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    14...изискват се елементарни умяния за чете и разбиране, преди да седнеш да отговориш. Никъде не виждам да съм твърдял написаното от теб. Признавам си, некоректно съм формулирал, това което искам да кажа: Бензина има 25% КПД (т.е само 25% се преобразуват в движение, 75% е топлина). При нафта е 33%. При газ е 35%, газово турбинни към 40%
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    КПД на съвременният бензинов мотор е над 30%, а на дизела над 40%.
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    А ми ако имаше пълно изгаряне щеше ли да има омазано на стъклото сажди сиреч недоизгорено гориво на дизеловите автобуси коли камиони влакове.Пълно изгаряне има единствено в среда с голямо съдържание на кислород.Без кислород няма горене елементарни познания от 4-ти клас открити от Лавоазие 16 век.И това се случва само в реактивните двигатели да твърдиш че дизеламизгаря същото както и самолетен двигател е комично на квадрат не а ми на куб.
  • #13
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами.. интресно защо тогава, корабите, камиони, стротиелна техника са минали на дизелови двигатели а не на бензинови? Дали пък няма по пълно изгаряна на нафтата от бензина?
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Комично е да се твърди че дизела има по голямо кпд от бензина
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Наложници ( преди 1 година )
    Да, така са го наложили ДВГто, че има примери за населени места с разни комични закони от края на 19ти век, които са изисквали всеки автомобил да се движи с "отцепка" от носачи на червени знамена, нощем да изстрелва сигнални ракети на определено време и подобни тъпотии. Една от причините да се наложат по естествен път е, че са прочистили улиците на Лондон и Ню Йорк от *** и трупове на коне, които са били наистина в чудовищни количества. А петролната индустрия пък е спасила китовете от изчезва
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    8, много бъркаш. Наложен е доста естествено - без никакви данъчни облекчения, преференции и т.н. Наложил се е, защото е по-добър, по ефективен. първо парата, после бензина и малко след него дизела - който навлиза почети моментално в индустрията заради високото си КПД. Правили са опити с електрокари, но са били много много тежки и еефктивни (както и сега). За каква петролна мафия говориш. като по времето, на първите ДВГ бензиа се е продавал в аптеките дори.
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Не върви бизнеса електричари.