IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какви всъщност трябва да бъдат оборотите на празен ход на двигателя?

Задвижващият агрегат е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент

Много собственици на автомобили са уверени, че на празен ход двигателят работи в специален режим, минимизира разхода на гориво и в същото време зарежда акумулатора. Всъщност това не е точно така. Нека кажем нещо повече: не всички обороти на двигателя са еднакво полезни.


обороти


Работният процес на силовия агрегат се осъществява, когато коляновият вал се върти, преминавайки в режим на повишено натоварване само след натискане на педала на газта. На празен ход двигателят изпълнява функцията за презареждане на консуматори на енергия, да речем, осветително оборудване, парно или аудио система. Това обаче не означава, че акумулаторът се зарежда в този момент.

Всъщност при такова положение няма достатъчно обороти на двигателя, за да се поддържа всичко в добра форма. И ако сържите колата на празен ход при минусови температури, когато се наложи да запалите двигателя отново, това може да не се случи. Да, батерията ще се изтощи. За да избегнете това, трябва да поддържате оборотите на двигателя над нормата, определена за режим на празен ход. Или просто карайте колата.

Колко всъщност трябва да са оборотите на празен ход? Първо, т.нар. „празен ход“ трябва да е стабилен, не плаващ. Освен това, без проява на детонация на силовия агрегат. На второ място, достатъчно за оптимална работа не само на акумулатора, но и на генератора, маслената помпа и охладителната система. И накрая, нито прекалено високи, нито всъщност много ниски.

За да бъдем конкретни, за да осигурим нормални алгоритми за работа, оборотите на празен ход първоначално трябва да бъдат от 800 до 1000 об/мин. Преди загряване на двигателя, естествено, този индикатор може да се увеличи, а с повишаване на температурата и стигането и до работна - може да падне. Що се отнася до оборотите на двигателя по време на шофиране, оптималният диапазон се счита за от 2500 до 4500 об/мин за двигатели с естествено пълнене и от 2100 за агрегати с турбокомпресор. С други думи, двигателят е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент.

През зимния сезон, поради продължителността на загряването и повишените динамични и климатични натоварвания, експертите не препоръчват оборотите на двигателя да са над 2500 об/мин по време на движение.


0 от 500
  • #42
    1 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Хайде да не се месиш в разговорите на инженери по ДВГ, като не разбираш! Сега гост Ще сметне Колко е сумарният въртящ момент, ще видиш!
  • #41
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Бустер ти съвсем си изтрещял.Двигателя създавал отрицателен момент и връща гориво в резервоара.
  • #40
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Цоньо ( преди 11 месеца )
    При различните двигатели, разбира се и поддържаните на празен ход обороти са различни...
  • #39
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, много добре си спомням, че вчера ти обясних че съм работил поне 12 часа и нещо което не уточних е че работният ми ден започна в 7:00 часа и в рамките на денонощието все още не беше приключил, защото отдаването на booking и rbnb въобще не е пасивен доход, а иска някой да отиде да посрещне гостите по всяко време на денонощието, а след това да се организира почистване. Функционалната неграмотност отново си е казала думата. Мога да спра да работя и да се издържам от наеми, но още не съм.
  • #38
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, задача за втори клас, ако теглото на баничарката на турбо създава 100 нютон метра въртящ момент по посока на въртене на вала на двигателя , а двигателя създава отрицателен въртящ момент минус 50 нютон метра при спускане на Шипка с 2000 оборота , колко ще е сумарният въртящ момент върху вала и в каква посока ще се върти?
  • #37
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен, работещите хора сме така.Върни се на учебника по физика за 8 клас и прочети какво е момент на сила.За да стане момента на сила отрицателна величина,сменяш посоката.
  • #36
    2 rate up comment 3 rate down comment
    МЪСК ( преди 11 месеца )
    Нулеви! Празен ход = пари в канала.
  • #35
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Дали пък не съм познал на 100% верния резултат? Гост цял ден имаше много работа на службата и сега отива директно на СПА за уикенда и няма да може да отговори, за да си покаже супер образованието на тема двигатели с вътрешно горене и да ми се подиграва колко съм необразован и глупав по темата. Иначе много му се искаше, ама няма желание! Дали пък не се крие като мишок, защото не може да отговори и на един единствен въпрос, когато става въпрос за факти и цифри.
  • #34
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    И като заговори за въртящ момент и Шипка с пълна баничарка, обясни на гост при спускане на Шипка Какъв е въртящият момент върху вала на двигателя? Положително или отрицателно число е? Защото горкия все още смята че ако въртящият момент е отрицателен значи че вала на двигателя се върти наобратно
  • #33
    0 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А защо смяташ че аз не си изкарвам хляба с Труд или Илон Мъск който постоянно виси в twitter? И той ли е Не храни майко който не е хванал работа през живота си? И не те попитах дали можеш да постигнеш 50 до 70% от въртящия момент. Разбира се че можеш дори в градски условия с празна баничарка. Въпросът е можеш ли постоянно да поддържаш въртящият момент толкова за да работи двигателя в оптимални условия както препоръчва статията? Защо си против да поправя лъжата, като кажа че става въпрос за оборо