Навремето се шегувахме, че TUV прави класациите си за надеждност само за автомобили до 10-годишна възраст, защото след това те вече са в България. Но в последните години и германците все по-често са принудени да се ориентират към втората ръка, а средната възраст на колите по пътищата на Федералната република скочи от 7 на 10 години.
След като ви представихме резултатите от доклада за 2024 година в категорията на 12-13-годишните автомобили, сега идва ред на 10-11-годишните (тоест произведени през 2012-2013).
20-те най-здрави коли на 10 години според TUV (ГАЛЕРИЯ):
Среден процент проблеми: 16.6%
Среден пробег: 129 000 км
Третото поколение (XA30, 2006-2015) се представя стабилно в по-високите възрастови категории. От всички основни елементи като проблемен се сочат единствено спирачките. TUV предупреждава, че ръчната скоростна кутия понякога не издържа на натоварването при теглене на ремарке.
Само едно важно уточнение от самите автори на класацията: класирането на отделните модели зависи не само от качеството на производство, но и на сервизната им мрежа. Марки като Audi, Mercedes, Volkswagen и Mazda например имат развита мрежа в Германия и строго следят за сервизните интервали. Затова техните модели се явяват на техническите прегледи в ТUV с вече отстранени недостатъци - и съответно резултатът им е по-висок. Марки с по-лошо обслужване, или пък използвани повече за служебни нужди, имат по-слаби резултати, без непременно да са по-чупливи.
В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21. Audi A4/A5 - 19.8% повреди (168 000 км среден пробег), 21. Skoda Citigo - 19.8 (96 000), 23. VW Golf - 20.1 (137 000), 24. BMW X5/X6 - 20.4 (178 000), 25. Skoda Yeti - 20.5 (127 000), 26. BMW X3/X4 - 21.3 (152 000), 26. Opel Meriva - 21.3 (103 000), 28. Toyota Yaris - 21.4 (96 000), 29. Suzuki Swift - 21.6 (107 000), 30. Smart Fortwo - 21.7 (83 000), 31. Mercedes A-Class - 21.8 (95 000), 32. Seat Mii - 21.9 (97 000), 33. VW Beetle - 22.2 (102 000), 34. VW Up - 22.3 (98 000), 35. Ford B-Max - 22.6 (100 000), 36. Mazda 6 - 23.0 (151 000), 37. BMW 1/2 Series - 23.1 (131 000), 37. Mazda 2 - 23.1 (97 000), 37. Skoda Roomster - 23.1 (123 000), 37. VW Touran - 23.1 (160 000)
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 41. Toyota Auris - 23.2 (113 000), 42. Ford C-Max - 23.6 (181 000), 42. Skoda Superb - 23.6 (182 000), 44. Mazda CX-5 - 23.9 (130 000), 44. Mercedes C-Class - 23.9 (149 000), 44. VW Polo - 23.9 (109 000), 47. VW Caddy - 24.0 (154 000), 48. BMW 3/4 Series - 24.4 (164 000), 49. Skoda Fabia - 24.5 (114 000), 49. VW Tiguan - 24.5 (134 000), 51. Opel Astra - 24.8 (137 000), 52. Toyota Aygo - 25.1 (93 000), 53. Opel Adam - 25.2 (91 000), 53. Seat Leon - 25.2 (137 000), 55. Seat Alhambra - 25.3 (173 000), 56. Opel Mokka - 25.5 (110 000), 57. Suzuki SX4 - 25.8 (106 000), 58. Opel Corsa - 25.9 (103 000), 59. Hyundai ix20 - 26.0 (94 000), 60. Citroën C1 - 26.1 (94 000), 60. Ford Kuga - 26.1 (151 000), 60. Hyundai i10 - 26.1 (83 000), 60. Skoda Octavia - 26.1 (164 000)
В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 64. Mercedes E-Class - 26.3 (179 000), 64. Opel Zafira - 26.3 (145 000), 66. Ford Fiesta - 26.8 (107 000), 67. Opel Insignia - 26.9 (170 000), 68. Peugeot 308 - 27.2 (131 000), 69. VW Sharan - 27.4 (181 000), 70. Seat Ibiza - 27.6 (121 000), 71. Hyundai ix35 - 27.8 (126 000), 71. VW Passat - 27.8 (190 000), 73. Kia Rio - 28.1 (109 000), 74. Citroën Berlingo - 28.2 (139 000), 75. Ford Ka - 29.2 (90 000), 75. Ford Focus - 29.2 (190 000), 77. Kia Picanto - 29.3 (88 000), 78. BMW 5/6 Series - 29.4 (184 000), 78. Renault Scenic - 29.4 (121 000), 80. Ford S-Max - 30.1 (175 000)
В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 81. Hyundai i30 - 30.2 (124 000), 81. Kia Ceed - 30.2 (122 000), 83. Nissan Micra -30.3 (90 000), 84. Fiat 500 - 30.5 (89 000), 85. Hyundai i20 - 30.9 (104 000), 86. Kia Sportage - 31.2 (129 000), 87. Nissan Qashqai - 31.6 (132 000), 88. Ford Galaxy - 31.7 (181 000), 89. Ford Mondeo - 32.3 (176 000)
На дъното, освен обичайните бюджетни френски и италиански модели, се намират и някои коли от доста по-високи ценови сегменти - като Kia Sportage, Nissan Qashqai, Ford Galaxy и Ford Mondeo. Любопитно е също, че Dacia Sandero и Dacia Duster въщност са по-напред в класирането от три модела на компанията-майка Renault.
10-ТЕ НАЙ-ЧУПЛИВИ:
90. Peugeot 207 - 32.7% повреди (102 000 км среден пробег),
91. Dacia Sandero - 33.7 (106 000),
91. Dacia Duster - 33.7 (123 000),
93. Citroën C3 - 33.9 (101 000),
93. Renault Megane - 33.9 (137 000),
95. Fiat Panda - 34.2 (89 000),
95. Fiat Punto - 34.2 (106 000),
97. Renault Clio - 34.6 (103 000),
98. Dacia Logan - 35.5 (133 000),
99. Renault Twingo - 36.2 (95 000)