Дефицитът на професионални шофьори в България е поне 20,000 души, а в Европа - над половин милион души, и ситуацията тепърва ще се влошава в следващите години, заяви Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи пред сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON AIR. Проблемът остава, въпреки че заплатите на международните шофьори на камиони са до няколко пъти над средните за страната, и са сравними с тези на колегите им в Европа, поясни Димитров. Това, разбира се, се отнася до международните превози. Във вътрешните заплатите са по-ниски.
Шофьор на TIR - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):
Българските камиони са най-новите
Българските превозвачи имат един от най-новите товарни флотове в Европа, със средна възраст на камионите едва около 3 години, подчертава Димитров. Но животът на шофьорите се усложнява много от пътните условия в самата България - безкрайни и зле планирани ремонти като тези на тунелите на "Витиня", и продължаващо с дни чакане по границите.
НА СНИМКАТА: Две легла в кабината на новия Mercedes Actros
Българските превозвачи имат един от най-новите товарни флотове в Европа, със средна възраст на камионите едва около 3 години, подчертава Димитров. Но животът на шофьорите се усложнява много от пътните условия в самата България - безкрайни и зле планирани ремонти като тези на тунелите на "Витиня", и продължаващо с дни чакане по границите.
НА СНИМКАТА: Две легла в кабината на новия Mercedes Actros