Дефицитът на професионални шофьори в България е поне 20,000 души, а в Европа - над половин милион души, и ситуацията тепърва ще се влошава в следващите години, заяви Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи пред сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON AIR. Проблемът остава, въпреки че заплатите на международните шофьори на камиони са до няколко пъти над средните за страната, и са сравними с тези на колегите им в Европа, поясни Димитров. Това, разбира се, се отнася до международните превози. Във вътрешните заплатите са по-ниски.
Шофьор на TIR - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):
Специално отношение към Източна Европа
Евентуално решение за българските превозвачи е да се облекчат процедурите за легализиране на шофьори от трети държави. В страни като Полша и Литва това става за една-две седмици. В България обаче всички проверки отменат около 6 месеца. А след това някои страни по основните маршрути, като Унгария или Словения, не признават т. нар. розови сертификати. "Изобщо всячески ни се пречи да правим бизнес", твърди Димитров. Според него водачите от Източна Европа се подлагат на непрекъснати проверки в страни като Австрия и Германия, докато местните превозвачи са до голяма степен подминати от тях.
НА СНИМКАТА: Унгарски милиционери проверяват български шофьор през 70-те години. Превозвачите от Източна Европа се оплакват, че се сблъскат със специално отношение на Запад
Евентуално решение за българските превозвачи е да се облекчат процедурите за легализиране на шофьори от трети държави. В страни като Полша и Литва това става за една-две седмици. В България обаче всички проверки отменат около 6 месеца. А след това някои страни по основните маршрути, като Унгария или Словения, не признават т. нар. розови сертификати. "Изобщо всячески ни се пречи да правим бизнес", твърди Димитров. Според него водачите от Източна Европа се подлагат на непрекъснати проверки в страни като Австрия и Германия, докато местните превозвачи са до голяма степен подминати от тях.
НА СНИМКАТА: Унгарски милиционери проверяват български шофьор през 70-те години. Превозвачите от Източна Европа се оплакват, че се сблъскат със специално отношение на Запад