fallback

Най-здравите и най-чупливите 13-годишни коли според TUV

Германците вече купуват като българи: все по-стари и все по-амортизирани автомобили

Шокиращото поскъпване на новите коли в последните години започва да превръща дори най-големите автомобилни пазари в копия на българския. В Германия средната цена на нова кола вече достига 43,000 евро - с 60% повече, отколкото през 2013, и в резултат все повече хора се ориентират към втората ръка. Най-яркото доказателство е, че годишният доклад за надеждност от техническите инспекции в TUV за пръв път включва нова категория, за 12-13 годишни автомобили.               Средната възраст на автомобилите по германските пътища, която бе малко над 7 години в началото на века, сега вече е над 10 години, и продължава да расте.

Тазгодишният доклад на TUV е базиран върху техническите инспекции на 10.225 милиона автомобила, проведени между юли 2022 и юни 2023. В класирането попадат само модели, от които достатъчно голям брой са минали през преглед - оттам и отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са рядкост по германските пътища. В секцията за 12-13-годишните на практика попадат автомобили, произведени през 2010 и 2011 година.          20-те най-здрави коли на 12-13 години (ГАЛЕРИЯ):

              По-нататък в класирането прави впечатление пропадането на Ford: eвропейското поделение на гиганта вече няма нито един модел в зелената зона, но за сметка на това има три в оранжевата и три в червената, начело с бестселъра Focus.

Не е убедително и представянето на корейското автомобилостроене: най-челно класираният модел оттам е Hyundai ix35, който е едва 39-и, а повечето други коли на Hyundai и Kia са в оранжевото и червеното. Не стоят по-добре нещата и при французите, чийто най-предно класиран представител е Renault Scеnic - на 41-а позиция.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 20. Mercedes A-Class - 25,9% (при среден пробег 110,000 км), 22. Opel Meriva - 26,6 (115,000), 23. VW Touran - 26,8 (176,000), 24. Toyota Yaris - 27,1 (114,000), 25. VW Tiguan - 27,2 (154,000), 26. Suzuki SX4 - 27,5 (119,000), 26. VW Caddy - 27,5 (169,000), 28. VW Polo - 27,7 (121,000), 29. BMW 1/2 Series - 28,0 (150,000), 29. Opel Astra - 28,0 (139,000), 31. Mercedes B-Class - 28,1 (122,000), 32. Smart Fortwo - 28,2 (95,000), 33. Opel Insignia - 28,3 (171,000), 34. Mazda 6  -28,5 (162,000)

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 35. BMW 3/4 Series - 28,6% (при среден пробег 176,000 км), 36. Skoda Octavia - 28,9 (172,000), 37. Skoda Superb - 29,0 (189,000), 38. Skoda Fabia - 29,3 (125,000), 39. Ford C-Max - 29,6 (179,000), 40. Hyundai ix35 - 29,7 (136,000), 40. Mazda 2 - 29,7 (115,000), 42. Renault Scenic - 29,8 (141,000), 43. Mercedes E-Class - 29,9 (190,000), 43. Skoda Roomster - 29,9 (141,000), 45. Mercedes C-Class - 30,0 (166,000), 46. BMW 5/6 Series - 30,3 (199,000), 47. Opel Agila - 30,5 (89,000), 47. VW Sharan - 30,5 (197,000), 49. Opel Corsa - 31,1 (117,000), 50. VW Passat - 31,2 (207,000), 51. Ford Kuga - 31,3 (165,000)

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 52. Ford Fiesta - 31,4% (при среден пробег 123,000 км), 53. Hyundai i20 - 32,0 (112,000), 53. Seat Ibiza - 32,0 (138,000), 55. Seat Leon - 32,3 (151,000), 56. Hyundai i10 - 32,4 (97,000), 57. Opel Zafira - 33,1 (159,000), 58. Toyota Aygo - 33,2 (106,000), 59. Citroen C1 - 33,3 (109,000), 60. Citroen Berlingo - 33,5 (155,000), 61. Peugeot 308 - 34,0 (140,000), 62. Ford S-Max - 34,1 (199,000), 63. Kia Ceed - 34,5 (135,000), 64. Hyundai i30 - 34,6 (137,000), 65. Citroen C3 - 34,7 (111,000), 66. Ford Ka - 34,9 (103,000), 67. Fiat 500 - 35,1 (104,000)

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 68. Ford Mondeo - 35,9% (при среден пробег 192,000 км), 69. Renault Mеgane - 36,0 (142,000), 69. Suzuki Swift - 36,0 (123,000), 71. Dacia Duster - 36,1 (135,000), 71. Ford Focus - 36,1 (149,000), 73. Nissan Micra - 36,3 (115,000)        Не е чудно, че най-евтините коли в Европа са на последните места по надеждност. Чудно е попадането в Топ 10 отзад напред на модели като Qashqai, които съвсем не са евтини        Последното място на Dacia Logan е разбираемо: това не само е най-евтината кола на германския пазар, но и мнозинството бройки са базови модели, купени за комерсиална експлоатация и получавали минимум поддръжка.

Доста по-необясним е фактът, че третото поколение на Renault Clio се представя по-зле от Dacia Sandero, построена върху опростената платформа на второто поколение на Clio. Както и почти еднаквият брой повреди при Logan и при Nissan Qashqai, навремето най-продавания кросоувър в Европа.        10-ТЕ НАЙ-ЧУПЛИВИ: 74. Kia Picanto 37,0% дефекти (98,000 км среден пробег), 75. Ford Galaxy 37,1 (203,000), 76. Fiat Panda 37,3 (103,000), 77. Peugeot 207 37,6 (115,000), 78. Fiat Punto 37,7 (123,000), 79. Dacia Sandero 38,5 (116,000), 80. Renault Clio 38,6 (119,000), 81. Nissan Qashqai 38,8 (146,000), 82. Renault Twingo 39,9 (106,000), 83. Dacia Logan 40,9 (146,000)       

 

fallback
  • #38
    Чук ( преди 4 месеца )
    Боже, боже, седнали да рекламират дръгелите и легените от Махмуд, Зденек, Др
  • #37
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    "Хонда я няма в нито една зона, що ли?" Написано е, не е достатъчно масова в Германия, за да влезе в класациите. Все пак има една хонда джаз, на 7 позиция, което се дължи на сериен проблем с спирачните апарати. Аз карам най-старото поколение Джаз наближава 4000хил и започнаха проблемите, някъде толкова изкарват, послв се почва с ремонтите.
  • #36
    batvasko ( преди 4 месеца )
    RAV4 - "Ръчната скоростна кутия не издържа на натоварването при теглене на ремарке." То пък коя кутия на която и да е кола това го издържа. Като видя обява с теглич, направо подминавам.
  • #35
    Цаца ( преди 1 година )
    Тая класация е пълен смях... Автомобили , разтягащи и късащи вериги, и какво ли още сложени пред тойота и Хюндай - Киа... Мини с двигател Принс.... В челните позиции... Шок и ужас!
  • #34
    Анонимен ( преди 1 година )
    Купете си по една чисто нова ръждясала Лада и си возете некоя нацупена.
  • #33
    Пе6о ( преди 1 година )
    джиткам само БГ Меган от 2017г, 1.5 д, над 150 000 и до сега никакви ядове ... какви са тия класации
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Това че българина си купува 15 годишен немски премиум на половин милион реални километри за да си избива комплексите на пътя, не значи, че немските коли са ***!
  • #31
    до 27 ( преди 1 година )
    щото малко недовиждаш
  • #30
    Коки ( преди 1 година )
    Карам тойота от 13 години.Самата кола е на 31 години много здрав автомобил Днешните коли се правят от счетоводители....
  • #29
    Факт!-тически ... ( преди 1 година )
    рено/дачия са дефектни още на поточната линия, а май и на чертожната маса от "великите" френски инженери!
fallback
Последни