fallback

Най-здравите и най-чупливите 13-годишни коли според TUV

Германците вече купуват като българи: все по-стари и все по-амортизирани автомобили

Шокиращото поскъпване на новите коли в последните години започва да превръща дори най-големите автомобилни пазари в копия на българския. В Германия средната цена на нова кола вече достига 43,000 евро - с 60% повече, отколкото през 2013, и в резултат все повече хора се ориентират към втората ръка. Най-яркото доказателство е, че годишният доклад за надеждност от техническите инспекции в TUV за пръв път включва нова категория, за 12-13 годишни автомобили.               Средната възраст на автомобилите по германските пътища, която бе малко над 7 години в началото на века, сега вече е над 10 години, и продължава да расте.

Тазгодишният доклад на TUV е базиран върху техническите инспекции на 10.225 милиона автомобила, проведени между юли 2022 и юни 2023. В класирането попадат само модели, от които достатъчно голям брой са минали през преглед - оттам и отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са рядкост по германските пътища. В секцията за 12-13-годишните на практика попадат автомобили, произведени през 2010 и 2011 година.          20-те най-здрави коли на 12-13 години (ГАЛЕРИЯ):

              По-нататък в класирането прави впечатление пропадането на Ford: eвропейското поделение на гиганта вече няма нито един модел в зелената зона, но за сметка на това има три в оранжевата и три в червената, начело с бестселъра Focus.

Не е убедително и представянето на корейското автомобилостроене: най-челно класираният модел оттам е Hyundai ix35, който е едва 39-и, а повечето други коли на Hyundai и Kia са в оранжевото и червеното. Не стоят по-добре нещата и при французите, чийто най-предно класиран представител е Renault Scеnic - на 41-а позиция.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 20. Mercedes A-Class - 25,9% (при среден пробег 110,000 км), 22. Opel Meriva - 26,6 (115,000), 23. VW Touran - 26,8 (176,000), 24. Toyota Yaris - 27,1 (114,000), 25. VW Tiguan - 27,2 (154,000), 26. Suzuki SX4 - 27,5 (119,000), 26. VW Caddy - 27,5 (169,000), 28. VW Polo - 27,7 (121,000), 29. BMW 1/2 Series - 28,0 (150,000), 29. Opel Astra - 28,0 (139,000), 31. Mercedes B-Class - 28,1 (122,000), 32. Smart Fortwo - 28,2 (95,000), 33. Opel Insignia - 28,3 (171,000), 34. Mazda 6  -28,5 (162,000)

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 35. BMW 3/4 Series - 28,6% (при среден пробег 176,000 км), 36. Skoda Octavia - 28,9 (172,000), 37. Skoda Superb - 29,0 (189,000), 38. Skoda Fabia - 29,3 (125,000), 39. Ford C-Max - 29,6 (179,000), 40. Hyundai ix35 - 29,7 (136,000), 40. Mazda 2 - 29,7 (115,000), 42. Renault Scenic - 29,8 (141,000), 43. Mercedes E-Class - 29,9 (190,000), 43. Skoda Roomster - 29,9 (141,000), 45. Mercedes C-Class - 30,0 (166,000), 46. BMW 5/6 Series - 30,3 (199,000), 47. Opel Agila - 30,5 (89,000), 47. VW Sharan - 30,5 (197,000), 49. Opel Corsa - 31,1 (117,000), 50. VW Passat - 31,2 (207,000), 51. Ford Kuga - 31,3 (165,000)

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 52. Ford Fiesta - 31,4% (при среден пробег 123,000 км), 53. Hyundai i20 - 32,0 (112,000), 53. Seat Ibiza - 32,0 (138,000), 55. Seat Leon - 32,3 (151,000), 56. Hyundai i10 - 32,4 (97,000), 57. Opel Zafira - 33,1 (159,000), 58. Toyota Aygo - 33,2 (106,000), 59. Citroen C1 - 33,3 (109,000), 60. Citroen Berlingo - 33,5 (155,000), 61. Peugeot 308 - 34,0 (140,000), 62. Ford S-Max - 34,1 (199,000), 63. Kia Ceed - 34,5 (135,000), 64. Hyundai i30 - 34,6 (137,000), 65. Citroen C3 - 34,7 (111,000), 66. Ford Ka - 34,9 (103,000), 67. Fiat 500 - 35,1 (104,000)

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 68. Ford Mondeo - 35,9% (при среден пробег 192,000 км), 69. Renault Mеgane - 36,0 (142,000), 69. Suzuki Swift - 36,0 (123,000), 71. Dacia Duster - 36,1 (135,000), 71. Ford Focus - 36,1 (149,000), 73. Nissan Micra - 36,3 (115,000)        Не е чудно, че най-евтините коли в Европа са на последните места по надеждност. Чудно е попадането в Топ 10 отзад напред на модели като Qashqai, които съвсем не са евтини        Последното място на Dacia Logan е разбираемо: това не само е най-евтината кола на германския пазар, но и мнозинството бройки са базови модели, купени за комерсиална експлоатация и получавали минимум поддръжка.

Доста по-необясним е фактът, че третото поколение на Renault Clio се представя по-зле от Dacia Sandero, построена върху опростената платформа на второто поколение на Clio. Както и почти еднаквият брой повреди при Logan и при Nissan Qashqai, навремето най-продавания кросоувър в Европа.        10-ТЕ НАЙ-ЧУПЛИВИ: 74. Kia Picanto 37,0% дефекти (98,000 км среден пробег), 75. Ford Galaxy 37,1 (203,000), 76. Fiat Panda 37,3 (103,000), 77. Peugeot 207 37,6 (115,000), 78. Fiat Punto 37,7 (123,000), 79. Dacia Sandero 38,5 (116,000), 80. Renault Clio 38,6 (119,000), 81. Nissan Qashqai 38,8 (146,000), 82. Renault Twingo 39,9 (106,000), 83. Dacia Logan 40,9 (146,000)       

 

fallback
  • #28
    Фейк ( преди 1 година )
    дилетантски писанки
  • #27
    Хондов ( преди 1 година )
    Хонда я няма в нито една зона, що ли?
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    TUV, класацията на немарливите фофьори и изгорелите крушки
  • #25
    Мхм ( преди 1 година )
    А слизаш ли под 20сек до 100км/ч с тоя шлеп
  • #24
    Wolf ( преди 1 година )
    Hundai I 30 са здрави коли, особено бензиновите с механична скоростна кутия, да го духат тия експерти
  • #23
    Nero ( преди 1 година )
    Карам пасат 1.9тди толкова е здрав че за последните 5 години съм без никакви ремонти. На 21 години е но не го заменям за нова в никакъв случай
  • #22
    до 17 ( преди 1 година )
    Това жълтофилите как винаги успявате да обърнете фактите диаметрално? Японцките дефекти са катастрофалните - доказано и документирано в продължение на десетилетия от съответните държавни агенции в Европа и САЩ. Данните са сервизни акции са публични, можеш сам да си ги разгледаш (ако случайно знаеш английски). Немските ги връщат заради липсващ предупредителен етикет на скобата за исофикса. Японците ги връщат заради неработещи спирачки и разпадащо се окачване.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Дачия как няма да е на дъното на класацията, като се купува от най-бедните, които не дават пари за поддръжка, докато колата не спре някъде. Иначе в БГ се е доказала - основно фирмена кола, която се кара душмански, но държи. Аз лично не съм чувал от приятели със служебни Дачии да им се е чупило нещо сериозно, макар че дребни неща тръгват след 150 хил. км.
  • #20
    До 19 ( преди 1 година )
    Много обичам хора с каращи евтини стари малолитражки, които не са мирисали нов автомобил да пишат колко били трошливи. В моето семейство от 2003г. караме само Аудита, чисто нови, продаваме ги след 9-10г. употреба на по 190-220К километра, нищо не се е повреждало, 0 дни прекарани в Бокса, в момента имаме 2бр. Q7 които взехме преди 7г. и са на по 140К км. Едно А8 4.2ТДИ от преди 9г. което скоро ще продаваме на 190К.км. и едно А6 което е само на 2г. още и 50К км. Дори Крушка не им е изгоряла.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната рекламна класация на ВАГ и по-специално на Ауди. Смешно е просто, как си ги гласят нещата и лъжат хората. От немската света троица Ауди са доказано най-трошливите и капризни каляски и то не в едно и две проучвания. В случая обаче точно обратното. Няма как да е истина и всеки, който поне малко се интересува от коли го знае.
fallback
Последни