fallback

Как Toyota се учи от китайци на ефективно производство

Японците преодоляват изоставането си при електромобилите с помощта на BYD

Toyota е сочена като лидер в ефективността на производството на автомобили, но компанията закъсня сериозно с навлизането си при електрическите превозни средства. Въпреки това японският производител обяви доста амбициозни планове за засилване на усилията си в тази област, като те включват голям брой нововъведения.

Сред тях са поточна линия от следващо поколение, която използва автономни автомобили, движещи се сами по по поточната линия, като и сериозен напредък при батериите, който трябва да доведе до пробег от 1600 км през 2028 г. Планът на Toyota е през 2026 г. да пусне нова архитектура, на която да бъдат изградени поне 10 нови превозни средства, задвижвани изцяло на ток.

Оказва се обаче, че всичко това би било невъзможно без китайския производител BYD, който е партньор на Toyota в разработването на изцяло електрическия седан bZ3. В интервю за Toyota Times президентът на новосъздадената BEV Factory на японската компания - Такеро Като, признава, че е останал шокиран по време на бизнес пътуване до Китай.

„За първи път се сблъсках лице в лице с конкурентоспособността на китайските компоненти. В Китай не просто учеха и прилагаха технологии, но също така бързо трансформираха производството. Като погледнах оборудване, което никога не бях виждал в Япония и тяхното най-модерно производство, бях поразен от усещане за криза и разбрах, че ние сме г голяма беда. В същото време обаче започнат да си мисля, че искам да прекарам остатъка от кариерата си в Китай“, разказва Като.

Това усещане за „осъзнаване“ идва, когато Toyota започва да си сътрудничи с BYD за разработката седана bZ3 за китайския пазар. Моделът е базиран на платформата e-TNGA на японския производител, но използва батериите Blade на китайския производител.

„Развитието на електрическия салон беше белязано от постоянна промяна. Особено вълнуващо изживяване дойде пет месеца след като височината и междуосието на автомобила бяха променени, което само по себе си е огромна промяна. Общата височина беше намалена с 25 мм, така че дъното трябва да бъде преработено напълно. В Япония подобно нещо би спряло напълно разработката на модела, но в Китай бързо се справиха с промяната", обяснява Като.

Докато тества bZ3 в Монголия, Като спешно е извикан в Япония от шефовете на компанията Акио Тойода, президент на Toyota, и Коджи Сато, главен изпълнителен директор на компанията. По време на срещата той беше помолен да се върне в Япония и да поеме кормилото на Центъра за развитие на превозни средства, който се занимава с всичко - от планирането до развитието на масовото производство.

Година по-късно Като вече е огромен привърженик на електрическите автомобили, като вярва, че те имат уникални качества и характеристики. И е напълно убеден, че Toyota ще се справи с всички предизвикателства на електрификацията, като голяма заслуга за това има и китайският партньор BYD, от който японците са научили много неща.

fallback
  • #22
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Спадовете на цените са отчасти причинени от забавянето на растежа на продажбите на електрически автомобили и увеличаването на доставките от Китай, Индонезия и Демократична Република Конго. "В момента със сигурност има достатъчно предлагане на всички тези суровини", казма стоковият анализатор Колин Хамилтън от BMO Capital Markets. Мащабното разширяване на китайския производствен капацитет, подпомогнато от правителствена подкрепа, също гарантира, че предлагането на батерии надвишава търсенето.
  • #21
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Вероятно живеем в различни реалности, защото ми омръзна да повтарям новинатаСуровините за производство на батерии са поевтинели значително. Миналата година металите за батерии като литий, никел и кобалт станаха още по-скъпи, а производителите на автомобили бяха доста притеснени и заради дългосрочния недостиг. Пазарът обаче напълно се обърна. Цената на лития е паднала с почти 70 процента досега тази година, а никелът е поевтинял с около 40 процента. Кобалтът също е поевтинял.
  • #20
    Тойотаджия ( преди 11 месеца )
    електромобил с пробег 100 км не е автомобил А какво е тогава? Сега вече светът щеше да е преминал на ток, а Тесла нямаше шансове да съществува Няма достатъчно ресурси за батерии това да стане. И защо искаш Тесла да не съществува? Колкото по-голямо разнообразие, толкова по-добре.
  • #19
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "искаш да кажеш че електромобил на ДВГ платформа не е електромобил? " По-скоро искам да кажа че електромобил с пробег 100 км не е автомобил. Пък и този "електромобил" на toyota е бил продавам единствено и само в САЩ и то не във всички щати а само в Калифорния за да заобиколи закона и да "изпълни" законови изисквания. Нали точно за това ги плюя оттогава и не спирам да повтарям, че както бяха лидери в тези технологии, Сега вече светът щеше да е преминал на ток, а Тесла нямаше шансове да съществува
  • #18
    Тойотаджия ( преди 11 месеца )
    До 12: "правиш ли разлика между електромобил и автомобил на платформа за ДВГ с електрически двигател" Бустерчо, искаш да кажеш че електромобил на ДВГ платформа не е електромобил? И какво е тогава бе, титане на мисълта?
  • #17
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    И понеже съм сигурен че тр ол иш отново, молях да ми дадеш източник на информация че panasonic или който и да е произвежда 4680 батерии за Тесла? Няма да намериш така че мита е разбит отново и отново и отново и отново Ти си повтаряй патологичните лъжи за да тормозиш хората като хайде да не казвам какво, ти си знаеш. ТАКА И НЕ КАЗА ПЛАЩАТ ЛИ ТИ ЗА ДА СЕ ЗАЯЖДАШ ЛИ ДА ТОРМОЗИШ ХОРАТА?
  • #16
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Panasonic произвежда само 2170 батерии за Тесла във фабриката на Тесла в Невада. Panasonic няма нищо общо нито с фабриката в Калифорния нито с фабриката в Тексас, където са двете фабрики 100% собственост на Tesla където се произвеждат 4680 батерии. Panasonic щеше да строи фабрика за такива 4680 батерии в Щатите но срещат трудност с производството и засега отложиха плановете.
  • #15
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Тесла в коя точно технология превъзхожда Тойота? По-голям пробег и по-бързо зареждане? Те са за сметка на дълговечността на батериите." Абсолютно вярно! За разлика от Тесла toyota е сложила предпазен механизъм, за да не могат клиентите да повредят батериите. Например им е забранила да ги ползват зимно време защото е вредно за тях и не могат да се зареждат при отрицателни температури. Прибираш на есен, изкарваш на пролет. Бързо зареждане - абсурд! 1 000 км за 15 часа. Не може за 9ч. като Тесла!
  • #14
    Гост ( преди 11 месеца )
    Ако смятате произведените от Панасоник батерии в САЩ за произведени от Тесла.
  • #13
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Тая година Тойота гонят 100 000 електромобила, Тесла я имат 20 000 със собствени батерии, я не. " Хайде започнахме отново да говорим за в бъдеще и за обещания. За последната година toyota беше обещала да продаде 10 000 електромобила но май така и не успя.
fallback
Последни