fallback

Tesla Model 3 се оказа най-чупливата кола в Германия

Електромобилът отчита най-много провали на техническите проверки

Всички европейски страни искат да се уверят, че употребяваните автомобили са в добро състояние, за да ги оставят да се движат свободно по пътищата. Ето защо те насърчават редовните технически проверки, чийто интензитет варира според страната. Tesla Model 3 току-що започна да преминава през тези проверки в Германия и вече си спечели срамна титла: превозното средство с най-много неуспешни прегледи сред общо 111 модела.        

Асоциацията за технически инспекции в Германия (Technischer Überwachungsverein, или TÜV) трябва да инспектира всички коли в страната, които са навършили три години, откакто са били доставени на първите им собственици. Тестът се повтаря на всеки две години. 

Според проучване общо 14,7% от всички тествани бройки Model 3 не са издържали проверката. Средната стойност на провалите сред 111-те модела, които споделят една и съща експлоатационна възраст с Model 3, е 5,7%.

Това е първият път, когато Model 3 се появява в доклада, но не и първият случай, в който Tesla разочарова. През януари 2022 г. TÜV разкри, че Model S е и най-слабо представящото се електрическо превозно средство с батерии в доклада. Общо 10,7% от екземплярите на флагмана се провалят на тестовете по това време. Средната стойност за годината при всички модели е 4,7%. Все пак Model S не оглави неудобната класация. Изпревариха го Dacia Duster и Dacia Logan.

Повечето от дефектите в Model 3 са свързани с компоненти на окачването и спирачните дискове. Model S имаше проблеми с фаровете за мъгла и късите светлини, но носачите му бяха в центъра на вниманието на техниците. Защитниците на електромобилите вероятно твърдят, че всички превозни средства, задвижвани от масивна батерия, ще имат подобни проблеми, но това твърдение ще бъде отхвърлено – напълно или само частично – от Renault ZOE и Volkswagen e-Golf.

ZOE се класира на 44-то място сред 111-те модела с до три години употреба. Няма проблеми със спирачните дискове, дори и да има някакви забележки при окачването. 

Що се отнася до e-Golf, той няма проблеми с окачването или спирачните дискове. Моделът се справя толкова добре, че се нарежда на четвърто място по най-малък брой неуспешно преминати тестове – 2,6%.

Твърдението, че тези автомобили имат много по-малки батерии, не е извинение. Нито ZOE, нито e-Golf могат да се считат за леки превозни средства. Това, което изглежда осигурява разликата, е инженерингът и вероятно също контролът на качеството. Това е нещо, с което собствениците на модели Tesla се научиха да се шегуват, изтъквайки „в рамките на спецификациите“, защото именно това чуват от сервизните центрове на Tesla, когато се оплакват от проблеми с колите си.

Само няколко електрически превозни средства присъстват в списъка на TÜV, тъй като те трябва да бъдат статистически значими, за да бъдат включени. Те ще се появят само ако са имали минимален брой резултати при задължителните проверки. Това означава, че ще трябва да изчакаме няколко години, за да видим Model Y и повечето от новите електрически модели в този доклад. Ако Model Y има подобни проблеми с качеството, те в крайна сметка ще се появят.

Tesla извърши доста сервизни акции в САЩ и Китай. Преди да започне производството на Model Y в Германия, доставките се извършваха от тези две страни. Редно е да се попита дали Tesla извършва подобни сервизни акции и в Европа.     

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    въх, не може така... Тесла са най-добрите! не може да се говори лошо! хахах промитите мозъци обаче, няма да си отворят очите, дори да ги убие любимата тресла.
  • #7
    Тесла фен ( преди 1 година )
    Голям майтап сте от тоя сайт всичките
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесла искаха да демонстрират че автомобили с батерии могат да се произвеждат на печалба. Само че за да вържат бюджетите, прекалиха в пестенето от разработка и тестване на системите, с което демонстрираха единствено че на печалба могат да се произвеждат алфа-прототипи, не истински автомобили. След съвместния проект с Тойота за РАВ4ЕВ от 2014, инженерите от Тойота се хванали за главите от "гаражния инженеринг" на Тесла, след което Тойота продаде всичките си акции в Тесла. Доста показателно.
  • #5
    Гост ( преди 1 година )
    Пореден провал на Тресла.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Фактите са си факти, но ако не се разгледат в дълбочина, лесно стават дезинформация. Дисковете на Тесла често ръждясват - факт. Защото не се използват. А не се използват, защото колата има силна рекуперация, която Тесла е насторила да спира колата до 0. Никой друг производител не го прави. Модели като Зоиу и е-Голф имат много по-слаба рекуперация и механичните им спирачки се използват често. Т.нар. "провал" не идва от избора на лоши дискове, а от водачеството им в ел. техниката.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Тихо тихо, а аз да ви споделя, карам Киа беше 30к лева и е с AGM акумлатор, коли за над 100к лева като тази са с по-скапан и се хвърля буквално до година две.
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 1. Няма значение кой е съставил статистиката. Фактите са си факти и трябва да се приемат без излишни емоции. За никого не е тайна, че Тесла наблягаше на количеството за сметка на качеството и написаното в статията не е изненада за никого, независимо кой е направил проучването. Дори най-върлите фенове на Тесла признават, че най-накрая с обновения модел на Тесла модел 3 highland Тесла се е научила да прави коли. Времето ще покаже дали се прави. Аз съм леко скептичен предвид ниската цена.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Още от заглавието бях сигурен че е проучване на ТУВ или автобилд - все храненици на ваг
fallback
Последни