fallback

Tesla Model 3 се оказа най-чупливата кола в Германия

Електромобилът отчита най-много провали на техническите проверки

Всички европейски страни искат да се уверят, че употребяваните автомобили са в добро състояние, за да ги оставят да се движат свободно по пътищата. Ето защо те насърчават редовните технически проверки, чийто интензитет варира според страната. Tesla Model 3 току-що започна да преминава през тези проверки в Германия и вече си спечели срамна титла: превозното средство с най-много неуспешни прегледи сред общо 111 модела.        

Асоциацията за технически инспекции в Германия (Technischer Überwachungsverein, или TÜV) трябва да инспектира всички коли в страната, които са навършили три години, откакто са били доставени на първите им собственици. Тестът се повтаря на всеки две години. 

Според проучване общо 14,7% от всички тествани бройки Model 3 не са издържали проверката. Средната стойност на провалите сред 111-те модела, които споделят една и съща експлоатационна възраст с Model 3, е 5,7%.

Това е първият път, когато Model 3 се появява в доклада, но не и първият случай, в който Tesla разочарова. През януари 2022 г. TÜV разкри, че Model S е и най-слабо представящото се електрическо превозно средство с батерии в доклада. Общо 10,7% от екземплярите на флагмана се провалят на тестовете по това време. Средната стойност за годината при всички модели е 4,7%. Все пак Model S не оглави неудобната класация. Изпревариха го Dacia Duster и Dacia Logan.

Повечето от дефектите в Model 3 са свързани с компоненти на окачването и спирачните дискове. Model S имаше проблеми с фаровете за мъгла и късите светлини, но носачите му бяха в центъра на вниманието на техниците. Защитниците на електромобилите вероятно твърдят, че всички превозни средства, задвижвани от масивна батерия, ще имат подобни проблеми, но това твърдение ще бъде отхвърлено – напълно или само частично – от Renault ZOE и Volkswagen e-Golf.

ZOE се класира на 44-то място сред 111-те модела с до три години употреба. Няма проблеми със спирачните дискове, дори и да има някакви забележки при окачването. 

Що се отнася до e-Golf, той няма проблеми с окачването или спирачните дискове. Моделът се справя толкова добре, че се нарежда на четвърто място по най-малък брой неуспешно преминати тестове – 2,6%.

Твърдението, че тези автомобили имат много по-малки батерии, не е извинение. Нито ZOE, нито e-Golf могат да се считат за леки превозни средства. Това, което изглежда осигурява разликата, е инженерингът и вероятно също контролът на качеството. Това е нещо, с което собствениците на модели Tesla се научиха да се шегуват, изтъквайки „в рамките на спецификациите“, защото именно това чуват от сервизните центрове на Tesla, когато се оплакват от проблеми с колите си.

Само няколко електрически превозни средства присъстват в списъка на TÜV, тъй като те трябва да бъдат статистически значими, за да бъдат включени. Те ще се появят само ако са имали минимален брой резултати при задължителните проверки. Това означава, че ще трябва да изчакаме няколко години, за да видим Model Y и повечето от новите електрически модели в този доклад. Ако Model Y има подобни проблеми с качеството, те в крайна сметка ще се появят.

Tesla извърши доста сервизни акции в САЩ и Китай. Преди да започне производството на Model Y в Германия, доставките се извършваха от тези две страни. Редно е да се попита дали Tesla извършва подобни сервизни акции и в Европа.     

fallback
  • #18
    Драган ( преди 1 година )
    EQC си взех, откъм качество и изработка с класи над тесла. Следващата ще е BYD или VinFast
  • #17
    Алекс ( преди 1 година )
    Поредната порция кал срещу ТЕСЛА,но продължава да се продава отлично.Безмислен труд.Купувачите не се интересуват от манипулативните доклади на TUV,Смело купуват най-доброто ТЕСЛА.
  • #16
    хахах ( преди 1 година )
    Според немската, гьобелсова пропаганда, Тесла щеше да е фалирала отдавна, нали помните?
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички кендзефи с това име са под всякаква критика. Тези щайги са най-зле не само в Германия, а по принцип. Тук определено са на световно ниво, на световното дъно са. Нека още електрофилите облъченяци да обясняват, колко здрави са тролеите. В тях особено в Таралесла няма един компонент, който да не е дефектен, некачествен или да не е поставен некадърно.
  • #14
    Къпан пор ( преди 1 година )
    Какво може да очаквате от Тресла.
  • #13
    Лупи ( преди 1 година )
    Феновете на Тесла ще кажат че няма по здрава кола :D
  • #12
    Пропов ( преди 1 година )
    Мъск инвестира в таблети и други Стар Трек технологии. Тези неща звучат престижно и на тях кълвът модерните баламурници. Техническата част не я намира за важна, вероятно щото няма достатъчно опит и знания по темата. Колите му се проадаваха като топъл хляб. Защо да променя нещо, което работи. По целесъобразно е да направиш екип който да контрира и прикрива оплакванията .
  • #11
    РУК ( преди 1 година )
    До 1 - T
  • #10
    РУК ( преди 1 година )
    До 1 - T
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Тесларчетата още ли ще твърдите, че сте били правили коли :D
fallback
Последни