Най-новата електрическа концепция на Chery има коефициент на съпротивление от 0,168. Прототипът Aero е разработен с помощта на AI симулации и Chery твърди, че това е най-аеродинамично оптимизираният автомобил в света. Но това е меко казано напълно неточно и невярно.
Наличните подробности за концепцията не са толкова много. Автомобилният производител от Китай обяснява, че се е вдъхновил от рибата тон за цялостния език на дизайна и е извършил повече от 2000 различни симулации на оптимизация, преследвайки перфектните аеродинамични линии. По време на тестове в аеродинамичен тунел през август тази година Chery регистрира коефициент на обтекаемост от 0,168, което според фирмата е най-доброто постижение в автомобилната индустрия. Резултатът обаче дори не е потвърден.
Това обаче далеч не е най-ниският коефициент на съпротивление, който автомобилната индустрия е виждала. Сравнявайки го с други забележителни постижения в аеродинамичния отдел, концепцията на Volkswagen ARVW постигна коефициент от 0,15 още през 70-те години. Междувременно концептуалният Ford Probe V от 1985 г. имаше съпротивление на вятър от 0,137, а Fiat Turbina от 1954 г. имаше 0,14. Това са все числа, които лесно надминават новата концепция на Chery.
Lightyear 0, много по-модерна кола, имаше коефициент на съпротивление от 0,175. Това стартиране не продължи дълго и бяха сглобени само две бройки. Както припомня Electrek, Aptera Motors нанася финалните щрихи върху соларно електрическо триколесно превозно средство, за което се твърди, че има коефициент на съпротивление между 0,13 и 0,15. Тези числа обаче все още не са официални и публични.