IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    ...диоксид през 2021 г., което е било с 22% по-малко от нивото през 2008 г.Въглеродният диоксид е отговарял за близо 80% от ефекта от тези емисии, а метанът за още около 12%.Метанът остава по-кратко от CO2 в атмосферата, но абсорбира повече слънчева енергия и е опасен замърсител на въздуха.Всички флуорсъдържащи газове заедно отговарят за около 2,5% от ефекта от емисиите на парникови газове. Дори и в малки количества обаче те улавят слънчевата енергия много по-ефективно от CO2.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Ами думата като има двусмислие като може да се използва с повече от едно значения.Какво си искал да кажеш си е твоя работа не съм тук за да ти гадая писанията
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 6. Има и газове с много по-голям парников ефект от метана, но аз имам предвид кой от парниковите газове предизвиква най голям парников ефект в атмосферата. Ето малко данни от първия източник при търсене :Тъй като ефектът от различните парникови газове не е еднакъв, тяхното въздействие се оценява чрез приравняването им към ефекта от въглеродния диоксид.Общите емисии на парникови газове от икономическа дейност в ЕС са се равнявали на еквивалента на 3,6 млрд. тона въглероден диоксид през 202 ...
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ти слабоумен ли си, защо обаче питам като се вижда? Къде съм писал, че хеми е дизел бе... Според теб дали съм писал от слухове. От 25 години живея в САЩ и карам само хеми. Пий си мастиката в селската кръчма за закуска и не се прави на умен, че си личи че не си. Щом не можеш и да четеш, какво остава за другото. Това не ти съветската уазка на нивата.
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Е то ако не ти бях обърнал внимание нямаше да цъкнеш в интернет да видиш че дизелите им са къминс щеше да си мислиш че са хеми
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако беше екологията да, но не е тя. А политикците и тяхната "псевдо-екология". Емисси на СО2 и прочие, са само маша да се събират едни лесни пари.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    По голям не значи че другите нямат най гооям има метанът
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Ти четеш ли какво съм написал? Има мощност от ниските обороти, КАТО дизел. Мини пак втори клас, четете с разбиране, че са зле нещата. Дизелите са им къминс.
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Няма газ който да не е парников самата идея за това е абсурдна." Ти сериозен ли си? Знаеш ли колко е концентрацията на въглероден диоксид във въздуха? 0,04%, Но въпреки това има по-голям парников ефект от азота който е около 80% и кислорода, на който се падат останалите около 20%
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Хеми дизел няма тва е бензин