Automedia.bg от години следи състоянието на трите основни сегмента на пазара: масови автомобили, премиум и луксозни. Но разграничаването им напоследък става все по-сложно - в края на краищата няма ясно определение кои автомобили са масови, кои са премиум и кои са луксозни. Най-красноречивият фактор е цената, но и при нея нещата се променят много бързо в наши дни.
Разликата между луксозния сегмент и най-скъпите модели в премиум сегмента става все по-малка
Допреди две години бяхме приели, че луксозни са онези модели, чиито най-евтини версии не падат под 100,000 евро. Инфлацията през 2021 ни накара да вдигнем летвата на 125,000 евро. Но и тя вeче не е напълно адекватна, защото над нея попадат модели като Mercedes S-Class (от 254 190 лева), които от няколко десетилетия сме свикнали да поставяме на върха на премиум сегмента, а не при свръхлуксозните машини. Затова занапред границата за нашата класация ще е 150,000 евро. Ето какви автомобили са си купували богатите в Европа от началото на годината.
Най-продаваните луксозни автомобили в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Тук сме обединили данните за GTS и Superfast, откритата и закритата версия на модела. В края на краищата и двете ползват един и същ 6.5-литров V12 двигател, и двете развиват 799 коня максимална мощност и правят 0-100 км/ч за 2.9 секунди. Най-ниската цена за ново Ferrari 812, която открихме, е около 330 000 евро. Моделът отчита 11% ръст на годишна база.