IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari пусна най-скъпата кола в историята си - серийна версия на 499P

Желаещите да се сдобият с вариант на победителя от „24 часа на Льо Ман“ ще трябва да платят 5,1 млн. евро

Ferrari създава ограничена серийна версия на своя прототип 499P, спечелил състезанието „24 часа на Льо Ман“, като бройките ще бъдат оборудвани с хибриден V6 двигател със 777 конски сили, като всяка кола ще струва 5,1 млн. евро, превръщайки се в най-скъпия автомобил в историята на марката.


Ferrari 499P


Моделът е проектиран за „определен кръг клиенти“, като всеки купувач ще има достъп до колата за две години и ще може да участва в девет състезателни събития, организирани от Ferrari. Ако клиентът желае да използва конкретна писта, ще трябва да заплати допълнително, изтъкват от италианската компания.

Автомобилът оглавява новата програма на марката Sport Prototipi Clienti, която ще позволи на клиентите да купуват модифицирани версии на състезателните автомобили на Ferrari, въпреки че фирмата не коментира какви ще бъдат следващите автомобили на звеното. 

Мощността на 499P е осигурена от 3-литров V6 хибриден двигател, монтиран в средата на задната част, като агрегатът е допълнително подсилен, за да осигури 697 к.с. Още 80 к.с. идват наведнъж, след като водачът натисне червения бутон, монтиран зад волана.

Произведен за Формула 1 800-волтовият електрически мотор задвижва предните колела и може да се зарежда при забавяне и спиране.


Ferrari 499P


Ferrari остават мълчаливи относно времето на ускорение от 0 до 100 км/ч, както и за максималната скорост, но пилотът Антонио Фуоко успя да постигне 340 км/ч по време на тестването на пистовия модел 499P. Така че серийната версия вероятно ще е малко по-бърза.

От компанията посочват, че е "голямо предизвикателство" да се проектира задвижването, така че използването на 499 Modificata на пистата няма да е достъпно за шофьори с малък опит.

При разработването на автомобилните гуми Pirelli, Ferrari е приоритизирала „динамиката на превозното средство и управлението на предаването на задвижването“, което означава, че гумите са проектирани да издържат на дълги, непрекъснати пробези с индивидуална шарка на протектора и са по-лесни за управление по време на нагряване.

Тъй като не е хомологиран, автомобилът разполага с мощност, която не е ограничена по отношение на производителността, което позволява на Ferrari да направи колата "по-достъпна" за шофьори с по-малък опит, главно чрез аеродинамиката.

Шофьорът-посланик на фирмата, Оливие Берета, коментира колко "изненадан" е бил от това колко добре се представя колата.


Ferrari 499P


Проектиран от Флавио Манцони, известен със скицирането на F12 Berlinetta и Monza SP1, той разчита до голяма степен на канали и вентилационни отвори за плавен въздушен поток над задната част на кабината. 

Отпред тънките фарове се намират над преден сплитер от въглеродни влакна. Предният капак е нисък, като леко се издига към стъклото, оборудвано с една чистачка. Отзад колата разполага със светлинна лента , както и с голям спойлер, с броя от въглеродни влакна и въздухозаборник.

Каросерията на 499P е разположена върху монококово шаси от въглеродни влакна и използва вдъхновено от Формула 1 окачване, което, според Ferrari, е "проектирано да увеличи тръпката от шофирането и да гарантира, че колата се държи предсказуемо при всякакви условия".

Интериорът е доста опростен заради теглото, но разполага с цифрова задна камера, фиксирани седалки, регулируема стойка за педали и състезателен волан.


0 от 500