Automedia.bg от години следи състоянието на трите основни сегмента на пазара: масови автомобили, премиум и луксозни. Но разграничаването им напоследък става все по-сложно - в края на краищата няма ясно определение кои автомобили са масови, кои са премиум и кои са луксозни. Най-красноречивият фактор е цената, но и при нея нещата се променят много бързо в наши дни.
Разликата между луксозния сегмент и най-скъпите модели в премиум сегмента става все по-малка
Допреди две години бяхме приели, че луксозни са онези модели, чиито най-евтини версии не падат под 100,000 евро. Инфлацията през 2021 ни накара да вдигнем летвата на 125,000 евро. Но и тя вeче не е напълно адекватна, защото над нея попадат модели като Mercedes S-Class (от 254 190 лева), които от няколко десетилетия сме свикнали да поставяме на върха на премиум сегмента, а не при свръхлуксозните машини. Затова занапред границата за нашата класация ще е 150,000 евро. Ето какви автомобили са си купували богатите в Европа от началото на годината.
Най-продаваните луксозни автомобили в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Последното нещо, което бихте очаквали от един Phantom, е да попадне в класация за бестселъри. Магията на "най-добрия автомобил в света" винаги се е криела в неговата изключителност и рядкост. Но в последните години Rolls-Royce разшири значително клиентелата си - и чисто географски, и навлизайки в нови възрастови групи (което е пряко последствие от бума на футболните заплати). За 9-те месеца компанията е продала 57 бройки Phantom в Европа. Стартовата цена е над 420,000 евро, но при този модел никой не си купува базова кола, така че средната цена е по-скоро някъде над 650,000 евро.