fallback

Volkswagen Group забавя темповете на електрификация

Заради по-слабото търсене на електромобили, концернът е принуден да ревизира плановете си.

Volkswagen Group потвърди, че засега отлага своя четвърти гигазавод за батерии, предназначена за електрически превозни средства поради условията на европейския пазар. Както беше съобщено от Reuters, главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливър Блуме каза, че компанията е взела това решение отчасти заради по-слабото от очакваното търсене на електромобили в Европа. Финансовият директор на групата Арно Антлиц каза, че европейските поръчки за електромобили са намалели с 50% от 300 000 миналата година до 150 000.

„Въз основа на пазарните условия, включително бавното нарастване на пазара на електромобили в Европа за момента няма бизнес обосновка за вземане на решение за други обекти“, каза г-н Блуме. Volkswagen Group търси възможна площадка за гигафабрика за батерии и вече отложи вземането на решение преди година, когато обмисляше места в Чехия, Унгария, Полша и Словакия.

Г-н Блуме се срещна с чешки официални лица по-рано тази седмица, тъй като страната прави възможното, за да осигури бъдещето на своя автомобилен сектор, тъй като световната автомобилна индустрия се отклонява от изкопаемите горива. Чешките власти казаха, че ще започнат да предлагат предложеното от тях място за завод за батерии на Volkswagen на други инвеститори, твърдейки, че не могат да си позволят да чакат повече за решение.

Skoda наскоро потвърди, че произвежда своето следващо поколение Enyaq, както и предстоящия голям електрически SUV, базиран на концепцията Vision 7S, в съществуващата фабрика в Млада Болеслав. В момента Volkswagen Group са достигнали до средата на процеса по изграждането на три гигафабрики за батерии в Залцгитер, Германия; Валенсия, Испания; и Сейнт Томас, Канада. Г-н Blume по-рано твърдеше, че тези три местоположения ще имат производствен потенциал до 200 GWh годишно.

В момента Европа е най-големият пазар за електромобили на Volkswagen, който представлява над 60 процента от глобалните му продажби. Вторият по големина пазар на компанията е Китай, където г-н Антлиц каза, че може да бъде загубен пазарен дял, докато не бъдат пуснати двата нови модела в сътрудничество с XPeng.

fallback
  • #5
    Битка на технологии ( преди 1 година )
    Целият немски автопром се крепи на дизеловата технология.Всякъде другаде са неконглокентни а дизела умира продажбите го доказват а с него и немският автопром
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ама то не е само ВАГ бе! Даже напротив - ВАГ се присъединяват към тези с "ревизираните планове" много по-късно от американците сред които е и Тесла! Мъск също ревизира плановете! А много инвеститори вече откровено говорят за пренасищане на пазара и липса на желание за електрички. В щатите тече доста силно антиелектрическо движение и там, особено ако дойде Републиканец след дедо ви Джо Деменцията нещата може и да се обърнат, и само полудяла фашистка Европа да им се пробва
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Беше за Пасат и в крайна сметка реши да го премести в съществуващ завод в Словакия. Старите гиганти имат толкова заводи, че е тъпо да правят нови като не се очаква общите им продажби да се увеличават
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Нищо ново под слънцето. Преди завода за батерии, volkswagen щеше да строи завод за автомобили с ДВГ в България. Щеше е ключовата дума.
  • #1
    SpaceX ( преди 1 година )
    Факт е, че търсенето на EV се забавя в световен мащаб. Малката, но важна подробност е, че става въпрос за EV на VW.
fallback
Последни