fallback

Volkswagen Group забавя темповете на електрификация

Заради по-слабото търсене на електромобили, концернът е принуден да ревизира плановете си.

Volkswagen Group потвърди, че засега отлага своя четвърти гигазавод за батерии, предназначена за електрически превозни средства поради условията на европейския пазар. Както беше съобщено от Reuters, главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливър Блуме каза, че компанията е взела това решение отчасти заради по-слабото от очакваното търсене на електромобили в Европа. Финансовият директор на групата Арно Антлиц каза, че европейските поръчки за електромобили са намалели с 50% от 300 000 миналата година до 150 000.

„Въз основа на пазарните условия, включително бавното нарастване на пазара на електромобили в Европа за момента няма бизнес обосновка за вземане на решение за други обекти“, каза г-н Блуме. Volkswagen Group търси възможна площадка за гигафабрика за батерии и вече отложи вземането на решение преди година, когато обмисляше места в Чехия, Унгария, Полша и Словакия.

Г-н Блуме се срещна с чешки официални лица по-рано тази седмица, тъй като страната прави възможното, за да осигури бъдещето на своя автомобилен сектор, тъй като световната автомобилна индустрия се отклонява от изкопаемите горива. Чешките власти казаха, че ще започнат да предлагат предложеното от тях място за завод за батерии на Volkswagen на други инвеститори, твърдейки, че не могат да си позволят да чакат повече за решение.

Skoda наскоро потвърди, че произвежда своето следващо поколение Enyaq, както и предстоящия голям електрически SUV, базиран на концепцията Vision 7S, в съществуващата фабрика в Млада Болеслав. В момента Volkswagen Group са достигнали до средата на процеса по изграждането на три гигафабрики за батерии в Залцгитер, Германия; Валенсия, Испания; и Сейнт Томас, Канада. Г-н Blume по-рано твърдеше, че тези три местоположения ще имат производствен потенциал до 200 GWh годишно.

В момента Европа е най-големият пазар за електромобили на Volkswagen, който представлява над 60 процента от глобалните му продажби. Вторият по големина пазар на компанията е Китай, където г-н Антлиц каза, че може да бъде загубен пазарен дял, докато не бъдат пуснати двата нови модела в сътрудничество с XPeng.

fallback
  • #45
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Бъстърчо, фактът че батериите за Тесла от различните доставчици имат различни характеристики и дизайн красноречиво говори че са проектирани от доставчиците. Тесла най-много да са специфицирали размерите на клетките, колко да са им изпъкнали електродите и къде да са отворите за вентилация. Вертикалната интеграция на Тесла е абсолютна пропагандна лъжа само пълен безумец може да я повтаря.
  • #44
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Да бе те у ЛГ не знаят как се очистват примеси от литиева руда чакат на Мъски да им кае" Абсолютно вярно. Горчив урок чието научаване им струваше милиарди и изгубени клиенти
  • #43
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тесла не разработва нито батерии, нито процесори,нито добива литий.Купува всичко от външни доставчици.Процесорите от Тайван, батериите от Китай, Япония и Южна Корея.
  • #42
    До 41 ( преди 1 година )
    Да бе те у ЛГ не знаят как се очистват примеси от литиева руда чакат на Мъски да им кае
  • #41
    MythBuster ( преди 1 година )
    Също така Тесла не произвежда процесори, само ги проектира и дава на други да ги произведат. Затова са ненадмина ти както в хардуера така и в софтуера. А другите преди две години закъсаха за елементарни чипове които се използват и за производство на перални, а те се опитват да правят автомобили с тях. Даже се стигна до комичната ситуация да купуват перални и да ги разглобяват за да не спира конвейра за производство на автомобили.
  • #40
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 39. При Тесла всичко е проектирано от нулата, дори за компоненти произвеждани от външни доставчици. Включително дизайна на клетките. Защо на hyundai i general motors им се наложи според тебе да сменят всички батерии на електромобилите произведени с клетки на LG, заради самозапалвания, а Тесла нямаше такива проблеми със "същите" клетки? Първо защото LG произвежда клетките по спецификации на Тесла, но по-важно, защото ги произвеждаше с доставен от Тесла литий, рафиниран до по-голяма чистота.
  • #39
    До 35 ( преди 1 година )
    "Единствената вертикално изградена компания, която си прави всичко сама и постига тази симбиоза в цялостен продукт е Тесла" Ко, ко речи? То бива зобене с пропагандни клишета, *** ти бая си презобил.. Теслите дори 1% от батериите не могат сами да си направят, а тия дето ги правят са като на конглокенцията, ама отпреди 10 години. Вертикална интеграция на баба ти хурката.
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    Народът го е казал :който удря пръв - удря два пъти, а бай Илончо им бие шамари на немчугите където ги хване.
  • #37
    До долния ( преди 1 година )
    Може да изкара ама не изкарва нищо освен смешните 54квтч за 85 бона не мерси
  • #36
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,не знам какви са лихвите в САЩ и Европа,в момента лизинга на СФА е с рекордно ниска лихва от 3,75%.Проблемът не е в лихвите,а в цените на електромобилите, малкия пробег,скъпите батерии.
fallback
Последни