fallback

Volkswagen Group забавя темповете на електрификация

Заради по-слабото търсене на електромобили, концернът е принуден да ревизира плановете си.

Volkswagen Group потвърди, че засега отлага своя четвърти гигазавод за батерии, предназначена за електрически превозни средства поради условията на европейския пазар. Както беше съобщено от Reuters, главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливър Блуме каза, че компанията е взела това решение отчасти заради по-слабото от очакваното търсене на електромобили в Европа. Финансовият директор на групата Арно Антлиц каза, че европейските поръчки за електромобили са намалели с 50% от 300 000 миналата година до 150 000.

„Въз основа на пазарните условия, включително бавното нарастване на пазара на електромобили в Европа за момента няма бизнес обосновка за вземане на решение за други обекти“, каза г-н Блуме. Volkswagen Group търси възможна площадка за гигафабрика за батерии и вече отложи вземането на решение преди година, когато обмисляше места в Чехия, Унгария, Полша и Словакия.

Г-н Блуме се срещна с чешки официални лица по-рано тази седмица, тъй като страната прави възможното, за да осигури бъдещето на своя автомобилен сектор, тъй като световната автомобилна индустрия се отклонява от изкопаемите горива. Чешките власти казаха, че ще започнат да предлагат предложеното от тях място за завод за батерии на Volkswagen на други инвеститори, твърдейки, че не могат да си позволят да чакат повече за решение.

Skoda наскоро потвърди, че произвежда своето следващо поколение Enyaq, както и предстоящия голям електрически SUV, базиран на концепцията Vision 7S, в съществуващата фабрика в Млада Болеслав. В момента Volkswagen Group са достигнали до средата на процеса по изграждането на три гигафабрики за батерии в Залцгитер, Германия; Валенсия, Испания; и Сейнт Томас, Канада. Г-н Blume по-рано твърдеше, че тези три местоположения ще имат производствен потенциал до 200 GWh годишно.

В момента Европа е най-големият пазар за електромобили на Volkswagen, който представлява над 60 процента от глобалните му продажби. Вторият по големина пазар на компанията е Китай, където г-н Антлиц каза, че може да бъде загубен пазарен дял, докато не бъдат пуснати двата нови модела в сътрудничество с XPeng.

fallback
  • #35
    SpaceX до 18 ( преди 1 година )
    Тойота може да изкара батерия и с капацитет да те закара до Луната без зареждане, но това не променя абсолютно нищо. EV не е просто кола, а компютър на колела, при който трябва да се постигне симбиоза между powertrain, батерия и софтуер, респективно този продукт да можеш да продаваш с печалба. Единствената вертикално изградена компания, която си прави всичко сама и постига тази симбиоза в цялостен продукт е Тесла, съответно това е и единствената компания, която произвежда EV с печалба.
  • #34
    MythBuster ( преди 1 година )
    Долен, кога ли си бил в час. Dacia продават повече от Рено.
  • #33
    До 31 ( преди 1 година )
    Бате втига си ми ги фалил тия теслИ стартова цена 84к лева и пробег уж 515км яма найш ли кога и с квя скорост смешен капацитет от 54квтч батерия и 270коня само.Знаеменги на Мъск произведенията
  • #32
    До долния ( преди 1 година )
    Тури 400к на Дачиями станаха аха близо 2 млн.А тесла с един милион срам голем
  • #31
    MythBuster ( преди 1 година )
    Глобалните продажби на Renault през 2022 г. са 1 466 729 автомобила. Други ВЯРВАНИЯ имаш ли?
  • #30
    До долния ( преди 1 година )
    Че те един модел ли имат само ти ако събереш по един и от двете ще получиш два.
  • #29
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ще ми кажеш ли кой модел на renault или dacia се продава по 1 милион бройки на година, че явно живеем в различни реалности?
  • #28
    До долния ( преди 1 година )
    Е ама можеш да направиш и три модела от които да продаваш по милион и ето ти ги 3 милиона на година например.Иначе само с тоя модел забрави да настигнат рено дачия за тайота да не говорим
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    "До долния ( преди 6 минути )Тесла продават един модел какво очакваш" аз не смяташ ли че е по-добре да направиш един модел, който клиентите харесват и купуват и можеш да продаваш от него по 1 милион на година, вместо да направиш 10 посредствени модела от които да продаваш по 50 000 броя годишно със съпътстващите разходи за разработка, осигуряване и поддръжка на верига за доставки за 10 различни модела, както и реклама, търговска площ и канибализъм между моделите?
  • #26
    MythBuster ( преди 1 година )
    От същата статия на Ройтерс:Ако лихвените проценти останат високи... за хората е много по-трудно да купят колата. Те просто не могат да си го позволят, каза Мъск, добавяйки, че ще ускори разширяването на фабриката в Мексико, ако лихвените проценти паднат.Това не се очаква в Съединените щати до юни 2024 г. въз основа на текущите пазарни оценки, като последните стабилни икономически данни предполагат, че централната банка може да остави лихвените проценти по-високи за по-дълго време.
fallback
Последни