fallback

Volkswagen Group забавя темповете на електрификация

Заради по-слабото търсене на електромобили, концернът е принуден да ревизира плановете си.

Volkswagen Group потвърди, че засега отлага своя четвърти гигазавод за батерии, предназначена за електрически превозни средства поради условията на европейския пазар. Както беше съобщено от Reuters, главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливър Блуме каза, че компанията е взела това решение отчасти заради по-слабото от очакваното търсене на електромобили в Европа. Финансовият директор на групата Арно Антлиц каза, че европейските поръчки за електромобили са намалели с 50% от 300 000 миналата година до 150 000.

„Въз основа на пазарните условия, включително бавното нарастване на пазара на електромобили в Европа за момента няма бизнес обосновка за вземане на решение за други обекти“, каза г-н Блуме. Volkswagen Group търси възможна площадка за гигафабрика за батерии и вече отложи вземането на решение преди година, когато обмисляше места в Чехия, Унгария, Полша и Словакия.

Г-н Блуме се срещна с чешки официални лица по-рано тази седмица, тъй като страната прави възможното, за да осигури бъдещето на своя автомобилен сектор, тъй като световната автомобилна индустрия се отклонява от изкопаемите горива. Чешките власти казаха, че ще започнат да предлагат предложеното от тях място за завод за батерии на Volkswagen на други инвеститори, твърдейки, че не могат да си позволят да чакат повече за решение.

Skoda наскоро потвърди, че произвежда своето следващо поколение Enyaq, както и предстоящия голям електрически SUV, базиран на концепцията Vision 7S, в съществуващата фабрика в Млада Болеслав. В момента Volkswagen Group са достигнали до средата на процеса по изграждането на три гигафабрики за батерии в Залцгитер, Германия; Валенсия, Испания; и Сейнт Томас, Канада. Г-н Blume по-рано твърдеше, че тези три местоположения ще имат производствен потенциал до 200 GWh годишно.

В момента Европа е най-големият пазар за електромобили на Volkswagen, който представлява над 60 процента от глобалните му продажби. Вторият по големина пазар на компанията е Китай, където г-н Антлиц каза, че може да бъде загубен пазарен дял, докато не бъдат пуснати двата нови модела в сътрудничество с XPeng.

fallback
  • #25
    До долния ( преди 1 година )
    Тесла продават един модел какво очакваш
  • #24
    PLAID ( преди 1 година )
    Като продаваш на загуба, в един момент парите свършват. И началника излиза и казва: намалено търсене. Щото ако каже "намалено търсене на нашите коли", моментално излита от работа, понеже акционерите искат да чуят друго. Отделно по-евтино излиза да построиш нов завод, отколкото да преоборудваш стар за коли на ток. Или ако го преоборудваш, производство ти е Африка. Справка: един ID.3 слиза от конвейера за 30 часа, един Model 3 .. за 10 :) И най-слабия е 300 коня. Е, как да си дадеш парите за Фауве
  • #23
    До долния ( преди 1 година )
    А ми в БъГъ дизела е на почит на Запад се карат електрички и хибриди.България е изостанала държава все пак
  • #22
    Турбо ( преди 1 година )
    Юни месец в СФА доставиха 20 дизелови Рифтъри, които се продадоха като топъл хляб за месец.В края на октомври доставиха нови 12 дизелови Рифтъри,които ще се продадат до края на ноември.А електрическите си стоят непродадени.
  • #21
    Турбо ( преди 1 година )
    Няма желаещи да купуват електрички.В СФА през юни месец докараха 12 електрически Рифтъра,които стоят още налични на склад.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    "цитат на Илон Мъск, който казва че пазарът на електромобили е пренаситен" Не го гледай какво говори, а какво прави. Ти сам твърдеше че имали 2 милиона поръчки за Сабертрака, а Мъски подготвя производство по 200 000 за година. Кое от двете е пропагандната партенка?
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    На новото пежо незнам, ще ти кажа за актуалните. Като го отключиш и му спира зареждането. Докато го зареждаш не работи отопление и климатик. С малко газ се движи на тласъци. Не показва % батерия на таблото. Навигацията не става за нищо. Още да изреждаме ли недомислици. .Изключително заблудени сте да си мислите че слагането на батерия и електродвигател прави една кола електромобил.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    "Ценовата политика на Тесла тази година изпрати водещите производители в нокдаун и за това са тези ревизии на планове и вой до небесата за липса на интерес към EV" Т.е. великият стратег на прехода към електромобили Мъск прави така че всички които лансират електромобили да фалират, докато всички които се бавят (Тойота) да кешират големите печалби? Голям стратег ще да е. Само дето Тойота с големите пари за разработки ще изкара новото поколение твърдотелни батерии и ще му приложи същия цугцванг.
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Митичен, за пореден път изопачавш. ФВ искаха да строят завод и трябваше да избират между БГ, ТР. " А пък в твоя цитат ключовата дума е искаХА. Което пък ми напомня за култовата реплика " много исках да гласувам, но нямах желание" все пак, построиха ли го този завод в Турция и половината Европа където щяха да го строят или съм прав, че стана като завода за батерии?
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Ама то не е само ВАГ бе! Даже напротив - ВАГ се присъединяват към тези с "ревизираните планове" много по-късно от американците сред които е и Тесла! Мъск също ревизира плановете! А много инвеститори вече откровено говорят за пренасищане на пазара и липса на желание за електрички. " Тинти я дай цитат на Илон Мъск, който казва че пазарът на електромобили е пренаситен и или вече липсва желания за покупка на електромобили? Това са си твои свободни съчинения. Имам Мъск каза че има рецесия по принцип
fallback
Последни