fallback

Volkswagen Group забавя темповете на електрификация

Заради по-слабото търсене на електромобили, концернът е принуден да ревизира плановете си.

Volkswagen Group потвърди, че засега отлага своя четвърти гигазавод за батерии, предназначена за електрически превозни средства поради условията на европейския пазар. Както беше съобщено от Reuters, главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливър Блуме каза, че компанията е взела това решение отчасти заради по-слабото от очакваното търсене на електромобили в Европа. Финансовият директор на групата Арно Антлиц каза, че европейските поръчки за електромобили са намалели с 50% от 300 000 миналата година до 150 000.

„Въз основа на пазарните условия, включително бавното нарастване на пазара на електромобили в Европа за момента няма бизнес обосновка за вземане на решение за други обекти“, каза г-н Блуме. Volkswagen Group търси възможна площадка за гигафабрика за батерии и вече отложи вземането на решение преди година, когато обмисляше места в Чехия, Унгария, Полша и Словакия.

Г-н Блуме се срещна с чешки официални лица по-рано тази седмица, тъй като страната прави възможното, за да осигури бъдещето на своя автомобилен сектор, тъй като световната автомобилна индустрия се отклонява от изкопаемите горива. Чешките власти казаха, че ще започнат да предлагат предложеното от тях място за завод за батерии на Volkswagen на други инвеститори, твърдейки, че не могат да си позволят да чакат повече за решение.

Skoda наскоро потвърди, че произвежда своето следващо поколение Enyaq, както и предстоящия голям електрически SUV, базиран на концепцията Vision 7S, в съществуващата фабрика в Млада Болеслав. В момента Volkswagen Group са достигнали до средата на процеса по изграждането на три гигафабрики за батерии в Залцгитер, Германия; Валенсия, Испания; и Сейнт Томас, Канада. Г-н Blume по-рано твърдеше, че тези три местоположения ще имат производствен потенциал до 200 GWh годишно.

В момента Европа е най-големият пазар за електромобили на Volkswagen, който представлява над 60 процента от глобалните му продажби. Вторият по големина пазар на компанията е Китай, където г-н Антлиц каза, че може да бъде загубен пазарен дял, докато не бъдат пуснати двата нови модела в сътрудничество с XPeng.

fallback
  • #15
    До 13 ( преди 1 година )
    Ти мани тая мантра за кеш флоу я кажи ти така отвори некъде и ми намери една пита с процентното рязпределение по пазарен дял на най продаваните електрички като модели и като производители в Китай за миналата година или за първите тримесечия на тази да видим къде е ВУd и иъде Тесла
  • #14
    До долния ( преди 1 година )
    Да новото Пежо доказан производител а не гаражна компания на 15 години с лопащи фарове
  • #13
    SpaceX ( преди 1 година )
    Новото Пежо 5008 Електрик??? Хахахахаха. Между другото, можеш да погледнеш данните на BYD за последното тримесечие, щото там има едни много интересни цифри - cash flow от + $4.5 млрд. се превръща в минус $ 2.6 млрд. Ценовата политика на Тесла тази година изпрати водещите производители в нокдаун и за това са тези ревизии на планове и вой до небесата за липса на интерес към EV
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Изгоряха, тези все още си мислят, че Тесла е просто електромобил и не вдяват нищо, да не говорим колко са им зле колите с изключение на Порше но и там не съм сигурен вече.
  • #11
    Мхм ( преди 1 година )
    Мъск губи на всички фронтове а още не са излезли нояото Пежо 5008 електрик дори.Искам само да ми разцепят Сащ по щати кой какво купува да лъсне истината че само Калафорня и Ню Йорк купуват тесли що не го прявят щото ще лъсне че Мъск отича по канала.В Китай е ясно там BYD го бие а в Европа както казах идват новите модели на Стелантис
  • #10
    SpaceX до Тинтири ( преди 1 година )
    Никакви планове на Тесла не са ревизирани от Мъск. Заводът в Мексико влиза в строеж следващата година. Той просто каза, че Тесла ще са една идея по-консервативни и предпазливи, но това не означава ревизиране на планове. Q4 на тази година ще е рекордно за Тесла по продажби предвид данните от октомври
  • #9
    Гост ( преди 1 година )
    Не върви бизнеса електричари.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен, за пореден път изопачавш. ФВ искаха да строят завод и трябваше да избират между БГ, ТР. Из БГ преса едва ли не завода го бяха постории вече, но из немската упорито спрягаха ТР защото въртяха сделка с Ердоган. Реално БГ я използваха само да изнудват ТР, не че реално е била вариант (по ред причини). Иначе по темата, очаквано, след летния принудителн стоп и предсоящия стоп на "стимулите".
  • #7
    q ( преди 1 година )
    Надеждата умира последна. Все още си вярват че ДВГ ще се върнат. Просто Европа и САЩ обедняват всеки ден, нарича се инфлация и загуба на работни места. Вече стигнаха дотам че да ни убеждават че произвостдвото на автомобили в Китай и продажбата им на европейски цени е за наше благо, не за техните печалби. Та ДВГ няма кой да произвежда. Или ще покретат още няколко години, със скъпи суровини и все по намалящ пазар. После ще дойдат Китайците.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Ръстът при тях е около 60%, за други марка е около 150%. Там се крие разковничето.
fallback
Последни