fallback

Колко изкарва батерията на VW ID.3 след 100 000 км?

Проведеният в реални условия тест от ADAC показа впечатляващ резултат

Volkswagen ID.3 получи одобрение от германската ADAC, най-голямата автомобилна асоциация в Европа, след като беше подложен на дългосрочен тест 100 000 км, продължил две години и половина. Инженерите от тестовия и технологичен център на ADAC в Ландсберг ам Лех са използвали за изпитанието Volkswagen ID.3 Pro S и са остановили, че високоволтовата акумулаторна батерия с капацитет 77 киловатчаса – налична във всеки модел ID – все още има нетен капацитет от 93 процента и не показва аномалии след 100 000 км пробег. Това е далеч над 70-те процента, които VW гарантира като част от гаранцията за новия си автомобил за осем години или 100 000 мили шофиране.

ADAC казват, че техните изпитатели не са щадили батерията и често са я зареждали до 100 процента в DC станции за бързо зареждане, за да достигнат границата от 62 000 мили възможно най-бързо. Volkswagen препоръчва бързо зареждане до 80 процента, за да благоприятства дълготрайността на батерията.

Това е първият по рода си тест на ADAC с автомобил от семейството ID на Volkswagen. Между тестовите шофирания ID.3 е многократно проверяван от инженерите на ADAC. Асоциацията разгледа осем основни критерия и повече от 300 подкритерия, вариращи от технология и безопасност до начин на работа, лекота на работа и въздействие върху околната среда.

Една от препоръките на ADAC към собствениците е винаги да инсталират софтуерни актуализации. По време на теста за издръжливост Volkswagen ID. 3 е получил няколко софтуерни актуализации, една от които увеличава мощността на зареждане до 170 kW.

Освен коригирането на грешки, актуализациите са дали положителен ефект върху разхода на електроенергия и пробега По-специално се казва, че новият софтуер значително е подобрил консумацията на енергия на къси разстояния и зимни температури от 0-5° С.

fallback
  • #38
    До 37 ( преди 1 година )
    Да, долу горе е толкова. Средна консумация в реални условия 18-19kWh на 100км. От центъра на София до Слънчев Бряг е около 415км. Би трябвало да стигнеш с едно зареждане и едно междунно спиране все пак да не рискуваш да точиш батерията до нула. Но пак нямаш същото удобство като дизела. Не можеш лесно да променят планиран маршрут и да се отклоняваш в райони където няма зарядни станции. Аз лично не се наемам да пътувам на дълго разстояние извънградско с електричка. В чужбина пък абсурд.
  • #37
    до 35 ( преди 1 година )
    Лъжа. Тесла със 72 кВтч стига от Цариградско до Слънчев бряг с едно зареждане и дори малко остатъчен заряд. Спиш ти, или по-точно проспиваш революцията, която е неизбежна.
  • #36
    до 34 ( преди 1 година )
    Лъжа. Колите, които се внасят в БГ, са на 300-350 хил. с превъртян км на 120-150 хл. И това включва VW, които все още са най-продаваната кола на старо в БГ, след което се карат още поне 100 хил. Т.е. твоята лъжа грешни поне наполовина.
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи със чисто нова Тесла със 100 KWh батерия едвам отиваш до морето. А тия по малките коли ще трябва да спиш по пътищата. До морето ще ходиш с преспиване.
  • #34
    Хаха ( преди 1 година )
    Че какво са 100 000 км? Те в България колите идват на 200 000км и тук им навъртат поне още толкова преди да отидат за скрап. А това VW на 200 000 вече ще е мъртвец. Ще става само за градско да ходиш до магазина и до работата с него.
  • #33
    до 28 ( преди 1 година )
    Като идва края на 70-те, обаче, американците свалят драстично качеството и пускат чупливи, недоказани 4-цилиндрови заради петролната криза. Заедно с постепеното покачване на качеството на японците, изведнъж се оказва, че японските са ОТНОСИТЕЛНО по-дълговечни. Тогава маркетингът започва да бълва. За Европа, той никога не е хващал дикиш, защото никога не е бил верен.
  • #32
    до 28 ( преди 1 година )
    От много десетилетия, маркетингът на японците е 1) Насочен на 90% към американския пазар; 2) Залага изключително на икономичност и дълговечност. Обяснението е просто. Когато навлизат на американския пазар, нямат модели да се изправят срещу огромните, комфортни и мощни американски крузъри. Гонят бедните и мигрантите, коиото се интересуват от икономичност. Дълговечността се появява по-късно - всъщност, първото десетилетие-две японските се доказват като изключилтено чупливи.
  • #31
    до 28 ( преди 1 година )
    Митът за японското (а той наистина е мит), се дължи на сравнението им с американското автомобилостроене. 80 и 90-те години за него са най-лошите - наистина правят пълни външни тоалетни - което е доста ниска летва за сравнение. Сравнението с Европа, от друга страна, е напълно необосновано. Все едно да сравняваш джанка с едра, сочна и сладка праскова. Доказателство за това е, че Европа по онова време е третостепен пазар за японците - моделите им просто не са конкYрентни и те го знаят отлично.
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 30. Говорим за надежност във времето. Ако бъдем обективни, без да съм 100% сигурен но ми се струва че повечето оцелели 25-годишни автомобили са японски. Възможно е да греша и държа да отбележа че изказвам лично наблюдение" от терасата" както казват антиелектриците.
  • #29
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 29. Това много добре го знам но съм описал мисленето на антиелектриците. Сравняват кон с кокошка. Например сравняват своя автомобил с една Тесла която за осем години гаранционно е сменила осем двигателя и три батерии. А те гордо ме разказват за последните осем години какво са сменили под техните автомобили, без да споменават че оназите са я е изминала 1,6 милиона километра.
fallback
Последни