fallback

Toyota отчете рекорди по производство и продажби

За последните 6 месеца японската компания е произвела над 5 милиона автомобила

Toyota Motor обяви за рекорди в производството и продажби през периода април-септември, който представлява първата половина на фискалната година. За тези 6 месеца концернът е произвел 5,06 млн автомобила, което е ръст от 12,8% спрямо същия период на миналата година.

По този начин японският производител постига рекордни нива за първи път от 4 години, като това се дължи най-вече на подобрената наличност на чипове. За същия период Toyota е продала 5,17х млн автомобила у дома и в чужбина, като тук ръстът спрямо миналата година е 9,1%.

Така за първи в историята производството и продажбите на автомобилния производител надхвърлят границата от 5 милиона през първата фискална половина, като по този начин Toyota е на път да реализира предварително обявената цел, а именно да произведе и продаде над 10 милиона коли за цялата фискална година, приключваща през март.

Ръстът се дължи на увеличеното производство в Северна Америка и Япония, докато в Китай се отчита спад от 7,3%, тъй като там продажбите се забавиха заради засилващата се конкуренция с местните компании. В същото време обаче ръстът на Toyota на вътрешния пазар е 33,8% - до 790 168 автомобила, докато продажбите чужбина са се увеличили с 5,5% - до 4,38 млн единици.

Продажбите на електрически превозни средства на Toyota са скочили седем пъти - до 58 984 единици в световен мащаб за периода, в който компанията пусна нови модели на так, за да разшири своята гама. Общо автомобилният производител е продал 1,83 милиона електрически, хибридни и други видове превозни средства, задвижвани от батерии, което е ръст от 38,1%.

Глобалното производство и продажби на Toyota за септември също са рекордно високи. Месечното производство е нараснало с 1,5% спрямо година по-рано - до 900 919 единици, докато продажбите са се увеличили с 11,6% - до 921 308 бройки.

fallback
  • #12
    Гост ( преди 1 година )
    Тойота над 10 млн,Тесла достигна плато до 2 млн електрокара.
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    И колко да е минала на ток toyota, като след 7 кратното увеличение на продажбите на електромобили тази година са произвели толкова колкото Тесла произвеждаше през 2014 година?
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Онзи ден имаше статия че toyota се отказва от водорода за леките автомобили и счита toyota mirai за огромна грешка, но щом ВЯРВАШ, кой ли съм аз.....При 5000 часа живот на горивните клетки, сещаш ли се, че при движение с 90 км в час живота на горивната клетка ще свърши след 450 хиляди километра, а това е теоретично максимална скорост, средната е много по-ниска и на 300 хиляди километра водородният камион ще е приключил живота си. Колко пък да има бъдеще това недоразумение? ВЯРВАЙ си!
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    "Всичко каквото съм говорил за toyota преди пет години вече се сбъдна - отказаха се от водорода и минаха на ток" - Първо, Тойота не са спряли водорода,а напротив, разширяват водородните хибриди към товарната гама. И второ, Тойота първа мина на ток още 97-*** година с първия Приус, да не говорим,че по това време приблизително продаваха лизингово напълно електрически РАВ4, но тогава не беше времето за такива модерни задвижвания,както още не е времето за водороден хибрид, но и това ще стане масово
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    И малко тема за размисъл. Цитат от статия от преди 10 години :" Глобалните продажби на японската компания през 2013 година са се увеличили с 2%, като достигат 9,98 млн. автомобила. А за настоящата година се очаква да бъде премината границата от 10 млн. продажби, съобщи компанията в четвъртък. Предвиденият ръст спрямо 2013 година е 4%, като калкулира 10,32 млн. продажби..."
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    "В абсолютни числа, ръстът на Тойота е над 2 пъти по-голям на Тесла. Добре осмислете върху този факт, тесльофренчета." Малко трудно ти се разбира, затова ще ги кажеш ли тези числа, да видим в какво ВЯРВАШ. Все пак числата са си числа и вероятно си прав, затова ако ми ги покажеш ще се съглася веднага и ще дам моята интерпретация по конкретният въпрос.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    А при положение че се чака по една година за toyota след като си я поръчал, означава че имат 10 милиона чакаш че заявки а те не си мърдат пръста да увеличат производството. Точно това е разликата с Тесла. През 2019 година каза че ще представи автомобил който ще е най-продаваният в света и ще те тренира toyota corolla и го направи. Продажбите на toyota corolla оттогава не са мръднали, въпреки че за нея се чака с години и търсене има.
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    А вероятността да съм казал че toyota ще фалира и да изчезне е 0,00000000000000001% и то някой да е подразбрал нещо грешно. Toyota и да фалира, ще бъде купена от някой и ще продължи да съществува. Опасността се размина в момента в който изхвърлиха Тойода.. Самият той си беше признал, че ако забранят ДВГ toyota няма да има какво да произвежда и без работа ще останат 5 милиона работника. Всичко каквото съм говорил за toyota преди пет години вече се сбъдна - отказаха се от водорода и минаха на ток
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    1,83/5,17 електрически, хибридни и други видове превозни средства, задвижвани от батерии - Дори след 20 години биене в гърдите и изнясяне на подвеждаща информация, Тойотка едва е закрепила 1/3 хибриди. И то само заради бруталното затягане на правилата в Китай и Европа. Където не ги бият по главата, продават пушещи, 20-годишни "технологии".
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 2: "Забавното е, че той чака Тойота да фалира, по същия начин, както ние чакахме Тесла да фалира преди 5-6 години." Е, има огромна разлика между двете. От рационална гледна точка, вероятността Тесла да фалира беше над 90%, докато за Тойота вероятността е под 1%.
fallback
Последни