fallback

Toyota отчете рекорди по производство и продажби

За последните 6 месеца японската компания е произвела над 5 милиона автомобила

Toyota Motor обяви за рекорди в производството и продажби през периода април-септември, който представлява първата половина на фискалната година. За тези 6 месеца концернът е произвел 5,06 млн автомобила, което е ръст от 12,8% спрямо същия период на миналата година.

По този начин японският производител постига рекордни нива за първи път от 4 години, като това се дължи най-вече на подобрената наличност на чипове. За същия период Toyota е продала 5,17х млн автомобила у дома и в чужбина, като тук ръстът спрямо миналата година е 9,1%.

Така за първи в историята производството и продажбите на автомобилния производител надхвърлят границата от 5 милиона през първата фискална половина, като по този начин Toyota е на път да реализира предварително обявената цел, а именно да произведе и продаде над 10 милиона коли за цялата фискална година, приключваща през март.

Ръстът се дължи на увеличеното производство в Северна Америка и Япония, докато в Китай се отчита спад от 7,3%, тъй като там продажбите се забавиха заради засилващата се конкуренция с местните компании. В същото време обаче ръстът на Toyota на вътрешния пазар е 33,8% - до 790 168 автомобила, докато продажбите чужбина са се увеличили с 5,5% - до 4,38 млн единици.

Продажбите на електрически превозни средства на Toyota са скочили седем пъти - до 58 984 единици в световен мащаб за периода, в който компанията пусна нови модели на так, за да разшири своята гама. Общо автомобилният производител е продал 1,83 милиона електрически, хибридни и други видове превозни средства, задвижвани от батерии, което е ръст от 38,1%.

Глобалното производство и продажби на Toyota за септември също са рекордно високи. Месечното производство е нараснало с 1,5% спрямо година по-рано - до 900 919 единици, докато продажбите са се увеличили с 11,6% - до 921 308 бройки.

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    .. ефтинаТоя редактор се бъзика
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    И каква цена трвбва да е 2-ката за дс е два *** по-ефирна от Корола?
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Panasonic Holdings, която е сред доставчиците на Tesla, заяви, че е свила ПРОИЗВОДСТВОТО на автомобилни батерии в ЯПОНИЯ през последното тримесечие. Освен това намали прогнозата за годишната печалба НА ПОДРАЗДЕЛЕНИЕТО с 15 на сто, което подчертава забавянето на продажбите на електромобили по света, предава Ройтерс."Тоест проблемът си е в Япония и не засяга общия завод с Тесла в САЩ, където се произвеждат батерии само за Тесла в завода на Тесла, където panasonic произвежда 80% от батериите с ...
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    До Факт. "Сайбертрек ама идва новият Рам който го бие по всеки един технически параметър" Все пак статията е за toyota а не за Тесла. Новият Рам тежи 5 тона с тази огромна батерия. Истинските лидери при батериите са toyota. Когато излезе тяхната нова твърдотелна батерия с 1500 км пробег които се зареждат за 10 минути, а автомобилът е по-лек и по-евтин от автомобил с ДВГ, ще е свършено както с тесла така и с ДВГ, да не говорим за скъпия и тежък РАМ.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Панасоник току-що коригираха прогнозата за печалба от батерии надолу. Това говори че Тесла планират намаляване на производството.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Чакай да го видим колко време ще задържи тоя Модел У срещу Корола, че май балъците започнаха да привършват. А пък имагинерния евтин Модел 2 - най-много да изяде продажбите на 3 и У.
  • #16
    Факт ( преди 1 година )
    Тесла в началото бяха преди всички но се забавиха фатално.Сайбертрек ама идва новият Рам който го бие по всеки един технически параметър освен че е много по качествен и фобре изглеждащ.Тесла модел 2 а *** Ситроен вече извадиха новият ц3 който го бие по всеки параметър.Това говорят числата а мадата какво харесва ме не грее тапатсите винаги са мнозинство
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сещаш ли се колко смешно звучеше тогава, когато цялата фирма продаваше четири пъти по-малко автомобили отколкото само един модел на toyota? Производството трябваше да започне септември месец 2020 година. Всички се съмняваха. Но първата продажба беше още март месец 2020 - шест месеца преди предполагаемия старт на производството и само година след представянето. Дали същото няма да се случи с модел 2? Какво ли ще стане с платото тогава? Колко ли милиона ще е? Два пъти по-евтин от Корола!
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, плато означава застой. Това с пълна сила се отнася за toyota в която продава 10 милиона от 2012 година насам. Точно както платото на toyota corolla която се продава по 1 милион на година и толкова. Малко история. През 2018 Tesla продаде 245 000. Два месеца по-късно, Илон Мъск каза че ще представи нов модел след две седмици, на 15 март Не само че го представи, а дадена журналистите да се повозят на модел У, като каза че това ще е най-продавания автомобил в света.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла никога не е произвеждала 2млн някъде около милион и половина
fallback
Последни