За да управлявате кола с нулеви емисии от ауспуха, единствената възможност е да си купите електрическа или водородна кола, която просто отделя малко водни пари в атмосферата. Всички други автомобили - хибридни или по друг начин оборудвани с поне един двигател с вътрешно горене, отделят различни замърсители от отработените газове, включително CO2, който е считан за един от основните виновници за глобалното затопляне.
В много европейски страни колите с нулев CO2 имат големи данъчни предимства и стимули както за покупка, така и за годишни данъци, но какво се случва с всички останали? На повечето пазари нивото на емисиите на CO2 е стойността, на която се основават всички „данъци“ върху автомобила. Това означава, че колкото по-малко CO2 отделя вашият нов автомобил, толкова по-малко данък ще трябва да платите.
По тази причина изданието Motor1 състави Топ 10 на автомобилите, предлагани в Европа, които отделят най-малко CO2, т.е. тези, които плащат по-малко данъци. В списъка не са включени електрически модели и такива с водородни клетки и от това „печелят" plug-in хибридните автомобили. Те имат явно предимство от хомологационния цикъл WLTP по отношение на количеството емитиран CO2, тъй като тестовете се правят, като се започне със заредена батерия, което означава, че през по-голяма част от време ДВГ е изключен.
Топ 10 на автомобилите в Европа с най-малко CO2 (ГАЛЕРИЯ):
Този истински гигант на пътя е изненада в тази класация, като по-специално това е Mercedes S 580 Plug-in Hybrid (но също и S 450 и Plug-in Hybrid), който бележи 13 г/км в хомологационния цикъл WLTP.
Флагманът с дължина 5,17 метра постига този резултат благодарение на 3,0-литровия редови 6-цилиндров бензинов двигател, електрифициран до 510 к.с. (367+150 к.с.), предавани към задните колела. При версията 4Matic вредните емисии се повишават до 15 г/км, докато батерията от 28,6 кВт/ч позволява изминаване на до 117 км на електричество.