В Европа този закон не важи, но като цяло той е страхотна идея. Наскоро „Закон на лимона“ беше въведен в Квебек (Канада), след като преди това беше валиден и в няколко американски щати.
Името на закона не е избрано случайно, тъй като се приема, че лицето на купувача се оцветява именно в лимоново-жълто, когато разбере, че е получил продукт с непоправим дефект. Наредбата обаче позволява на потребителя да се откаже от закупена кола, ако в първите 3 години от собственост и пробег от 37 000 мили (60 000 км) тя претърпи три неуспешни ремонта на един и същи проблем.
За да направи това, собственикът не трябва да се обръща към съда или да наема независим експерт, който да доказва, че превозното средство е повредено. Просто при всяка повреда той трябва да се обади на телефонен номер, като четвъртото обаждане автоматично задейства процедурата по връщане на автомобила.
Това означава, че тежестта на доказването се измества от собственика на превозното средство към автомобилния производител. Самата кола получава етикет „Лимон", като тя остава завинаги в базите данни на полицията и застрахователните компании като катастрофирала. Следователно няма да е възможно дефектният автомобил да бъде продаден на друг купувач.
Другите предимства за потребителите включват право на достъп до резервни части и информация за това как да се извърши ремонт, както и опцията за безплатен преглед на лизингов автомобил 30 до 60 дни преди клиентът да върне ключовете, давайки време да се извърши ремонта. Ако доставчикът на лизинговата услуга не предложи безплатна проверка, той няма право да таксува за ремонт, след като лизингът приключи.
Шофьорите не са единствените, които законът има за цел да защити. Той също така е предназначен да се бори срещу планираното остаряване на електронни стоки и домакински уреди.