fallback

Toyota призна водородния Mirai за провал

Въпреки ниските продажби на седана, марката не се отказва от тази технология

През 2021 г. Toyota изненадващо пусна второ поколение на модела си Mirai, тъй като седанът с горивни клетки никога не се продаваше добре. Японският производител се опита да спаси модела, но сега променя решението си и ще технологията ще бъде използвана не за пътнически, а за търговски превозни средства.

„Проблемът е в липсата на станции за зареждане, чието изграждане се реализира много трудно. Това ограничи сериозно продажбите на Mirai и можем да признаем, че неговото представяне на пазара не беше успешно", коментира Хироки Накаджима, главен технологичен директор на Toyota, цитиран от Autocar.

Думите му се потвърждават от статистиката - според Центъра за данни за алтернативни горива на Министерството на енергетиката на САЩ, в страната, която беше основен пазар за Mirai, има само 57 станции за водородно гориво, като всички са разположени в Калифорния.

„Водородът е най-подходящ за автомобили, които се движат основно между две места, като например търговски превозни средства. Тяхното често ограничено и специфично използване би улеснило установяването на стабилни възможности за доставки", каза още Накаджима.

Toyota и Isuzu вече обявиха, че ще разработват съвместно леки камиони с водородни горивни клетки. Що се касае до Mirai, неговото първо поколение така и не надхвърли 2000 продажби, докато второто се представя по-добре. През 2022 г. Toyota е продала малко над 2000 бройки от седана, а за първите 9 месеца на тази година техният брой е 2604. Това прави ръст от над 80% спрямо същия период на 2022 г.

Все още не всички автомобилни производители са готови да се откажат от автомобилите, задвижвани с водород. Honda представи кросоувър на базата на CR-V с горивна клетка по-рано този месец. Той ще бъде пуснат в САЩ и Япония през следващата година, но се очаква ограниченият брой бензиностанции да ограничи неговата наличност и продажби - точно както Mirai.

Toyota и други автомобилни производители също разработват двигатели с водородно горене. Миналата седмица компания представи нова концепция за състезателен двигател с 410 к.с. На тазгодишното изложение за мобилност в Япония Toyota показа бъги, работещо с водород, проектирано в сътрудничество с Honda, Suzuki и Kawasaki и което може да има бъдеще при пътническите автомобили.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази година полу, догодина - пълно отказване. Е, реално ще са няколко, но така е приказката. Водородът е ПО-НЕПРИЛОЖИМ за камиони, отколкото за коли, а причината е краткият живот на горивните клетки. Неведнъж съм пускал сметките, но грубо казано, ще трябва да се подменят на по-малко от година, и то ако камионът не се кара на макс. Междувременно, Хюндай също замрази широко рекламирания си проект в Швейцария. Вместо 1600 камиона до 2025 г, са решили, че ще оставят само вече доставените 47.
  • #6
    гого ( преди 1 година )
    Миналата година Мъск бая се смя на немските *** дето му редеха простотиите за зелен,пембян и турунджав(да не се бърка с Тунджай-съпруга на Хъкмъкянина) вадoрод....
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Някой да ти е казал че е водородът няма бъдеще? Точно обратното. Ако си спомняш съвсем наскоро дадох РЕШЕНИЕ на повечето от ПРОБЛЕМИТЕ на водородът - производството му от излишъка на енергия и съхранението в Чирен при което се съхранява 70% от произведената енергия, вместо само 2,5% ако с този водород бъде произведено синтетично гориво. Само че леките автомобили на водород никога не са имали бъдеще. Мира и никога не е имал бъдеще. Както виждаш това не е ХЕЙТ, а ФАКТ потвърден от toyota.
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е именно де! Тесла не търси оправдания, а намира решенията и ги имплементира в реалността още преди да са възникнали проблемите. Електромобили няма къде да се зареждат - Ето ви първо зарядни станции. 40 минути е много за зареждане. Ами добре ще увеличим мощността от 120 на 250 kW. Батериите имат кратък живот. Ами хубаво ето ви батерии с 10 000 цикъла живот. Електромобилите са скъпи. Абе защо не вземем да намалим цените да купуват хората. Кое от това направиха toyota? Къде са им зарядните?
  • #3
    Гост ( преди 1 година )
    Тойота не се отказва от тази технология.Пак не позна,звездите ли ти го нашепват. Производството на зелен водород тепърва предстои.Когато Тесла започна да произвежда електромобили,имаше ли зарядни станции?
  • #2
    PLAID ( преди 1 година )
    #1 Да си видял най-богатият човек на Света да се занимава с тоя и оня и да им репликира? Точно затова е най-богатият и успешен човек на света. Щото не си пилее времето с глyпocти. Ето пример: Тойота разработила и пуснала кола, дето нямало къде да я заредиш и признала, че никой не щял да я купува... То тва дори не е смешно
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    Очаквам включване на гостенина, тинтири и компания, но най-вече на оня шваба с каскет. Да обяснят как съм грешил последните десетина години като съм твърдял същото това, до което стигна toyota тази година. Дано да са си записали какво ще им приказвам следващите 10 години докато прочетем такава новина и за синтетичното гориво. До тогава ще има да им вярват вярват вярват и да ме хейтят здраво, защото им говоря за физични закони и икономическа логика.
fallback
Последни