fallback

Toyota призна водородния Mirai за провал

Въпреки ниските продажби на седана, марката не се отказва от тази технология

През 2021 г. Toyota изненадващо пусна второ поколение на модела си Mirai, тъй като седанът с горивни клетки никога не се продаваше добре. Японският производител се опита да спаси модела, но сега променя решението си и ще технологията ще бъде използвана не за пътнически, а за търговски превозни средства.

„Проблемът е в липсата на станции за зареждане, чието изграждане се реализира много трудно. Това ограничи сериозно продажбите на Mirai и можем да признаем, че неговото представяне на пазара не беше успешно", коментира Хироки Накаджима, главен технологичен директор на Toyota, цитиран от Autocar.

Думите му се потвърждават от статистиката - според Центъра за данни за алтернативни горива на Министерството на енергетиката на САЩ, в страната, която беше основен пазар за Mirai, има само 57 станции за водородно гориво, като всички са разположени в Калифорния.

„Водородът е най-подходящ за автомобили, които се движат основно между две места, като например търговски превозни средства. Тяхното често ограничено и специфично използване би улеснило установяването на стабилни възможности за доставки", каза още Накаджима.

Toyota и Isuzu вече обявиха, че ще разработват съвместно леки камиони с водородни горивни клетки. Що се касае до Mirai, неговото първо поколение така и не надхвърли 2000 продажби, докато второто се представя по-добре. През 2022 г. Toyota е продала малко над 2000 бройки от седана, а за първите 9 месеца на тази година техният брой е 2604. Това прави ръст от над 80% спрямо същия период на 2022 г.

Все още не всички автомобилни производители са готови да се откажат от автомобилите, задвижвани с водород. Honda представи кросоувър на базата на CR-V с горивна клетка по-рано този месец. Той ще бъде пуснат в САЩ и Япония през следващата година, но се очаква ограниченият брой бензиностанции да ограничи неговата наличност и продажби - точно както Mirai.

Toyota и други автомобилни производители също разработват двигатели с водородно горене. Миналата седмица компания представи нова концепция за състезателен двигател с 410 к.с. На тазгодишното изложение за мобилност в Япония Toyota показа бъги, работещо с водород, проектирано в сътрудничество с Honda, Suzuki и Kawasaki и което може да има бъдеще при пътническите автомобили.

fallback
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Да не би батериите,които са скъп консуматив,да имат бъдеще, академик Бустер4о?" Благодаря за въпроса. Най-после някой който да спомене технически термин в технически спор. Точно това беше до скоро проблемът на батериите и електромобилите - скъпият цикъл заряд разряд на батериите. Батериите бяха скъпи и имаха много малък брой цикли. С увеличаването на циклите или намаляването на цената или и двете заедно, пада и цената на цикъл. Горивата имат един единствен цикъл на изгаряне.
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    Трети познат резултат :"Твоето мнение няма никакво значение за Тойота и производителите на синтетични горива." Такива като тебе гласуват за продължаване на промените. Просто обичат да ги лъжат и колкото по-красива е лъжата толкова повече вярват. Даже искат да ги лъжат с още по-големи и по-красиви лъжи за да им е по-хубаво И всеки път ВЯРВАТ ВЯРВАТ ВЯРВАТ ВЯРВАТ.
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Коментар 5 противоречи на коментар 11." Втори познат резултат. Обикновено даже не знаят за какво говоря и даже няма значение какво ще кажа, но винаги са против. За доказателство нов тест. Кажи как коментар 5 противоречи на коментар 11? Не можеш и не знаеш, но пък със сигурност не съм прав, нали!
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Мити4ен,*** се прегледай!" -първи познат резултат!
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен,*** се прегледай!Коментар 5 противоречи на коментар 11.Твоето мнение няма никакво значение за Тойота и производителите на синтетични горива.
  • #12
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да не би батериите,които са скъп консуматив,да имат бъдеще, академик Бустер4о?
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Я всъщност да си тествам тезата. Аз твърдя, че нито водородът, нито пък неговото много по-скъпо и неефективно производно синтетичните горива, някога ще имат шансове за сухопътния транспорт. Ще си останат неуспешни тестове докато се премине на ток. Имат някакви шансове за въздушен и морски транспорт, но пък там замърсяванията на въздуха не са важни, колкото са важни в градовете. Така че по-добре да се ползват изкопаеми горива, вместо синтетични. Поправете ме, ако греша и ако можете с аргументи?
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 8. Благодаря за комплимента! Само не разбрах за каква литература говориш? Интересно защо реалността за която говоря от някой все още се счита за научна фантастика, а от друга страна те ми представат фантастични разкази за реалността. Ето че и от toyota в прав текст им казаха че досега са ги лъгали с приказката за водородното бъдеще. За всеки здравно стъпил на земята това беше ясно от години, но те като гледам продължават да вярват във фантастичната приказка с която toyota усвои милиарди.
  • #9
    raiders ( преди 1 година )
    Кой първи ще се срине тойота или фв... едните закриват "бъдещето" си, другите сеат...
  • #8
    Прилика... ( преди 1 година )
    MythBuster е литературният псевдоним на професор Витанов.....
fallback
Последни