fallback

Toyota призна водородния Mirai за провал

Въпреки ниските продажби на седана, марката не се отказва от тази технология

През 2021 г. Toyota изненадващо пусна второ поколение на модела си Mirai, тъй като седанът с горивни клетки никога не се продаваше добре. Японският производител се опита да спаси модела, но сега променя решението си и ще технологията ще бъде използвана не за пътнически, а за търговски превозни средства.

„Проблемът е в липсата на станции за зареждане, чието изграждане се реализира много трудно. Това ограничи сериозно продажбите на Mirai и можем да признаем, че неговото представяне на пазара не беше успешно", коментира Хироки Накаджима, главен технологичен директор на Toyota, цитиран от Autocar.

Думите му се потвърждават от статистиката - според Центъра за данни за алтернативни горива на Министерството на енергетиката на САЩ, в страната, която беше основен пазар за Mirai, има само 57 станции за водородно гориво, като всички са разположени в Калифорния.

„Водородът е най-подходящ за автомобили, които се движат основно между две места, като например търговски превозни средства. Тяхното често ограничено и специфично използване би улеснило установяването на стабилни възможности за доставки", каза още Накаджима.

Toyota и Isuzu вече обявиха, че ще разработват съвместно леки камиони с водородни горивни клетки. Що се касае до Mirai, неговото първо поколение така и не надхвърли 2000 продажби, докато второто се представя по-добре. През 2022 г. Toyota е продала малко над 2000 бройки от седана, а за първите 9 месеца на тази година техният брой е 2604. Това прави ръст от над 80% спрямо същия период на 2022 г.

Все още не всички автомобилни производители са готови да се откажат от автомобилите, задвижвани с водород. Honda представи кросоувър на базата на CR-V с горивна клетка по-рано този месец. Той ще бъде пуснат в САЩ и Япония през следващата година, но се очаква ограниченият брой бензиностанции да ограничи неговата наличност и продажби - точно както Mirai.

Toyota и други автомобилни производители също разработват двигатели с водородно горене. Миналата седмица компания представи нова концепция за състезателен двигател с 410 к.с. На тазгодишното изложение за мобилност в Япония Toyota показа бъги, работещо с водород, проектирано в сътрудничество с Honda, Suzuki и Kawasaki и което може да има бъдеще при пътническите автомобили.

fallback
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шваба, скоро ще станеш най-върлия защитник на батериите и ще се караш дори с мене че това е най-добрата технология и по-добра няма, но както винаги все още не го знаеш защото не са ти го спуснали като опорна точка от toyota. Май не осъзнаваш че вече десета година се ядосвам на toyota, че вместо да развиват много по- скапаната и ненадежна горивна клетка, която има по-кратък живот от батерия, бяха впрегнали целият си потенциал в батериите, то Тесла въобще нямаше да съществува! Колко пъти го повтар
  • #26
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    А Тойота предпочетоха горивни клетки, защото те към момента бяха по-надеждната технология от батериите. За Тесла на е проблем да продават елетромобили с живот на батерията 8 години, но за Тойота това би било самоубийство.
  • #25
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесльо, пак си се превъзбудил.. Водородните горивни клетки са отлична технология, просто светът не е на достатъчно високо технологично ниво за масовото им навлизане. Японците просто са много преди останалите. Ако не бяха Панасоник да разработят батерии за Тесла, къде сега щяха да са електромобилите?
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 22. По-добре да си обсебен от нещо което харесваш и да има какво да кажеш по тази тема, отколкото да си обсебен по нещо което мразиш и да се месиш в разговорите на останалите да си изразяваш омразата без никакви аргументи за нея. Хайде познай ти от кои си? Не обичаш гейовете, затова си регистриран във всички гейски форуми да им се обясняваш. Не обичаш чалгата/ операта и поп музиката, затова пишеш в профилите на всички световни певци от тези жанрове Колко са глупави и бездарни. Защо си тук?
  • #23
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 21.Бензина не може да стане евтин. При него цената се определя от ОПЕК, а не от пазарни принципи. Точно това е предимството на тока. След като веднъж си закупил фотоволтаиците макар и на спекулативна цена определена от китайците, то нито китайците нито никой друг може да ти определят цената на тока за следващите 30 г., през които тези фотоволтаици ще произвеждат. От BP с точност знаят цената на тока за следващите 30 г. Но не знаят цената на бензина за следващите 3 дни!
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Митьо пак подивя, но после не бил обсебен ...
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    До 19 - Бензина и той може да стане по-евтини ...
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Водородът има много повече, тежки недостатъци - не е само цената. 500 знака не стигат да се изброят.
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 19. Всичко може да стане по-евтино с подобряване на технологията. Вероятно е възможно водородът да стане по-евтин от бензина с икономия от мащаба и подобряване на технологията. Това изглеждаше реалистично, докато не се появиха електромобилите. А най-големият проблем на водородът не е цената, а това че се произвежда от електричество и за километър се нуждае от 4 пъти повече електрическа енергия. Заради физичните закони, никога няма да е по-евтино да заредиш водород отколкото ток.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Евтин вододрод не може да бъде произведен следователно и тези коли нямат дя станат масови а това означава че зарядните им станьии ще са малко което ги прави и незареждаеми и от там непродаваеми
fallback
Последни