fallback

Toyota призна водородния Mirai за провал

Въпреки ниските продажби на седана, марката не се отказва от тази технология

През 2021 г. Toyota изненадващо пусна второ поколение на модела си Mirai, тъй като седанът с горивни клетки никога не се продаваше добре. Японският производител се опита да спаси модела, но сега променя решението си и ще технологията ще бъде използвана не за пътнически, а за търговски превозни средства.

„Проблемът е в липсата на станции за зареждане, чието изграждане се реализира много трудно. Това ограничи сериозно продажбите на Mirai и можем да признаем, че неговото представяне на пазара не беше успешно", коментира Хироки Накаджима, главен технологичен директор на Toyota, цитиран от Autocar.

Думите му се потвърждават от статистиката - според Центъра за данни за алтернативни горива на Министерството на енергетиката на САЩ, в страната, която беше основен пазар за Mirai, има само 57 станции за водородно гориво, като всички са разположени в Калифорния.

„Водородът е най-подходящ за автомобили, които се движат основно между две места, като например търговски превозни средства. Тяхното често ограничено и специфично използване би улеснило установяването на стабилни възможности за доставки", каза още Накаджима.

Toyota и Isuzu вече обявиха, че ще разработват съвместно леки камиони с водородни горивни клетки. Що се касае до Mirai, неговото първо поколение така и не надхвърли 2000 продажби, докато второто се представя по-добре. През 2022 г. Toyota е продала малко над 2000 бройки от седана, а за първите 9 месеца на тази година техният брой е 2604. Това прави ръст от над 80% спрямо същия период на 2022 г.

Все още не всички автомобилни производители са готови да се откажат от автомобилите, задвижвани с водород. Honda представи кросоувър на базата на CR-V с горивна клетка по-рано този месец. Той ще бъде пуснат в САЩ и Япония през следващата година, но се очаква ограниченият брой бензиностанции да ограничи неговата наличност и продажби - точно както Mirai.

Toyota и други автомобилни производители също разработват двигатели с водородно горене. Миналата седмица компания представи нова концепция за състезателен двигател с 410 к.с. На тазгодишното изложение за мобилност в Япония Toyota показа бъги, работещо с водород, проектирано в сътрудничество с Honda, Suzuki и Kawasaki и което може да има бъдеще при пътническите автомобили.

fallback
  • #57
    анонимен ( преди 1 година )
    В подкрепа на казаното от нас: В пилотния проект на Хюндай в Швейцария, камионите изминават средно по около 146 км на ден, или около 2-3 ч. утилизация, в което няма никаква икономическа логика. Отиди при коя и да е логистична фирма и и кажи: "ще плащате тройно за гориво и...най-важното - не можете да използвате камиона повече от 3 ч. на ден! Как ви се струва офертата?"
  • #56
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не знам къде си смятал за да ги открия, но всеки който има критично мислене може сам да си направи тези сметки. Ако ги задълбаем още малко, при смяна на консуматива водородна клетка на всеки 160 хиляди километра, ще трябва да бъдат добавени 100 000лв/160 000км = 0,625лв/км това означава към 30 лв на 100 километра за водород, да се добавят и 62 лв./100км за консумативи - 90 лв./100км срещу 15 лв на дизел. Честито на печелившите!
  • #55
    до 53 ( преди 1 година )
    Виждам, че и ти си открил моите сметки. Точно така е - камион не би изкарал и година. Само че нещата са дори още по-лоши: едно университетско проучване, наблюдаващо водородни автомобили на реални клиенти, беше установило, че горивните клетки далеч не достигат предвидения си живот. Средният живот за проучването, доколкото помня, беше 2500 часа.
  • #54
    анонимен ( преди 1 година )
    Разпродажба! Хладен, удароустойчив и водоустойчив монокъл с 16x увеличение. Сега можете да видите всичко и само на половин цена----->> https://e.vg/mono
  • #53
    MythBuster ( преди 1 година )
    Покрай търсенето на цената за смяна на водородна клетка, оправданието беше че онази била по-старата технология от скъпите. Затова изкарала само 50 000 мили. Сегашните били много по-евтини и с по-голяма гаранция. Струвала само смешните 45 000 евро (според hyundai това били пари за семки) и имали колосалните 160 хиляди километра гаранция за 10 години. Били проектирани за 5000 часа работа. Тоест в камион с двама водача, ще изкарат 250 работни дни. Страхотно водородно бъдеще се очертава!
  • #52
    MythBuster ( преди 1 година )
    Очевидно си тръгнал за работа и няма да се върнеш, затова да ти напомня Колко струва смяната на водородна клетка - над 100 хиляди евро. Тоест колкото да си купиш два чисто нови електромобила. Честито на печелившите! Както самият ти казваш "Колко статии трябва да се изпишат за недоволни клиенти,бръкнали се ..."
  • #51
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ами нали са безброй дай един източник за деградирала батерия на 160 хиляди километра чиято смяна струва 20 000 долара? Деградирала не катастрофирала или наводнена.
  • #50
    анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен,колко гаранция дава Тесла за батериите?Колко статии трябва да се изпишат за недоволни клиенти,бръкнали се с 20000 долара за след гаранционна смяна на батериите?
  • #49
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тези цифри си ги изсмука от пръстите нали? Дай източник на информация? След този въпрос обикновено си намирате работа за няколко дни и изчезвате. Хайде лека работа!
  • #48
    анонимен ( преди 1 година )
    До 46.Батериите след 160000 км да ти за смяна,на стойност 20000 долара.
fallback
Последни