fallback

Toyota призна водородния Mirai за провал

Въпреки ниските продажби на седана, марката не се отказва от тази технология

През 2021 г. Toyota изненадващо пусна второ поколение на модела си Mirai, тъй като седанът с горивни клетки никога не се продаваше добре. Японският производител се опита да спаси модела, но сега променя решението си и ще технологията ще бъде използвана не за пътнически, а за търговски превозни средства.

„Проблемът е в липсата на станции за зареждане, чието изграждане се реализира много трудно. Това ограничи сериозно продажбите на Mirai и можем да признаем, че неговото представяне на пазара не беше успешно", коментира Хироки Накаджима, главен технологичен директор на Toyota, цитиран от Autocar.

Думите му се потвърждават от статистиката - според Центъра за данни за алтернативни горива на Министерството на енергетиката на САЩ, в страната, която беше основен пазар за Mirai, има само 57 станции за водородно гориво, като всички са разположени в Калифорния.

„Водородът е най-подходящ за автомобили, които се движат основно между две места, като например търговски превозни средства. Тяхното често ограничено и специфично използване би улеснило установяването на стабилни възможности за доставки", каза още Накаджима.

Toyota и Isuzu вече обявиха, че ще разработват съвместно леки камиони с водородни горивни клетки. Що се касае до Mirai, неговото първо поколение така и не надхвърли 2000 продажби, докато второто се представя по-добре. През 2022 г. Toyota е продала малко над 2000 бройки от седана, а за първите 9 месеца на тази година техният брой е 2604. Това прави ръст от над 80% спрямо същия период на 2022 г.

Все още не всички автомобилни производители са готови да се откажат от автомобилите, задвижвани с водород. Honda представи кросоувър на базата на CR-V с горивна клетка по-рано този месец. Той ще бъде пуснат в САЩ и Япония през следващата година, но се очаква ограниченият брой бензиностанции да ограничи неговата наличност и продажби - точно както Mirai.

Toyota и други автомобилни производители също разработват двигатели с водородно горене. Миналата седмица компания представи нова концепция за състезателен двигател с 410 к.с. На тазгодишното изложение за мобилност в Япония Toyota показа бъги, работещо с водород, проектирано в сътрудничество с Honda, Suzuki и Kawasaki и което може да има бъдеще при пътническите автомобили.

fallback
  • #37
    MythBuster ( преди 1 година )
    Технологичният гигант toyota на който толкова се възхищаваш и ме питаше от 10 години насам дали разбирам повече от тях, всъщност в тази статия са повторили всички мои твърдения че водородните автомобили не стават. Не виждам защо продължаваш да ми задаваш този въпрос. Аз не те питам какво казва toyota защото както виждаш греши и ако си е видяла грешката преди пет години и не си я признава, то вече беше принудена. Сега те лъже друго, затова питам в какво ВЯРВАШ. Не за утре, а за накрая последната!
  • #36
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Седни малко, прочети какво съм писал, поусмисли го малко, пък тогава коментирай."Аз много добре знам какво си писал досега и какво ще напишеш днес, просто ти казвам какво ще пишеш утре и ще се правиш че това което си писал преди това никога не си го казвал. Хайде замести Тесла модел 3 с BZ4X ако те притеснява марката. Забравих че при тебе е въпрос на чест и никога няма да кажеш добра дума за Тесла, за разлика от мен за toyota.
  • #35
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    "Какво е бъдещето на toyota? Водородно, хибридно или електрическо?" На това самите те са отговаряли хиляди пъти - всички технологии са важни, пазарът ще решава коя по колко. Само зомбираните теслачета хейтите всички технологии различни от вашата, защото аматьори като Илонката нямат ресурса да разработват нито една от тях. Технологичните гиганти като Тойота ги разработват всичките.
  • #34
    MythBuster ( преди 1 година )
    Само така си мислиш. Не е важно колко тежи батерията или горивната клетка а колко струват и колко живот имат. Батерията е по-евтина и има по дълъг живот, но за сметка на това зарежда с 10 пъти по-евтино гориво. Хайде обясни финансовата логика някой да заложи на горивна клетка? Ако беше по-евтино да караш на водород отколкото на бензин, досега водородните станции щяха да са на всеки ъгъл, както са сега зарядните за електромобили, въпреки че още няма електромобили. Просто е по-евтино на ток.
  • #33
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    "Тесла модел три е по-добре от toyota mirai.." Тесльо, пак бързаш с безумията. Седни малко, прочети какво съм писал, поусмисли го малко, пък тогава коментирай.
  • #32
    MythBuster ( преди 1 година )
    Хайде по-лесен въпрос. Какво е бъдещето на toyota? Водородно, хибридно или електрическо? Припомни ми какво е твоето ТРВЪРДО мнение без много да се обясняваш или извърташ. Избери едно единствено от тези и напиши думичката!
  • #31
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    "И ако батерии могат да се правят.." Само дето пропускаш факта че горивната клетка в един Мирай е 56 кг, а батерията на една Тесла с подобен пробег е към 500.. И не, не масовото производство на горивни клетки е проблемът, а достъпността на самия водород.
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тоест да приемат че признаваш че Тесла модел три е по-добре от toyota mirai и винаги си го твърдял но аз не съм разбрал? Да приема че винаги си твърдял, че батериите са по-добре от горивните клетки но аз не съм разбрал? Или пък че toyota винаги са били Върли защитници на електромобилите с батерии , но аз нещо съм се объркал през последните 10 години и ги плюя неоснователно? Кажи ми за кое съм се объркал? Аз не съм се объркал А ти наистина ще започнеш да говориш тези неща!
  • #29
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесльо, защо си решил че съм бил против батериите?? Или пък Тойота? Та те имат най-много рисърч и патенти за батерии, повече даже от Панасоник. Да не говорим че към 25 милиона хибрида на Тойота по света използват батерии с много повече цикли на заряд/разряд на км от електромобилите. Сам се вкарваш в някакви филми и след това се бориш с тях... същински дон Кихот.
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    И ако батерии могат да се правят от всякакви материали и едни материали да се заместват с други, ако се създаде недостиг на някои материали поради каквито и да е причини включително политически или икономически интереси, то при горивните клетки няма чак толкова много опции и още от сега се знае че масовото им навлизане е напълно невъзможно. Тоест цените на батериите могат да паднат много с развитието на технологиите, но цената на горивните клетки само ще се качва заради все по-големият недостиг
fallback
Последни