fallback

Китай отвърна на удара - налага ограничения върху износа на графит

Световното производство на електрически автомобили е застрашено

Китай успя да намери най-болното място в световната автомобилна индустрия - графитът, който е толкова необходим при производството на батерии за електромобили. И сега властите в страната въвеждат ограничения върху износа на този минерал, както и на продукти, направени от него, което им дава много мощен лост за влияние над конкурентите.

В момента около 90% от графита на световния пазар се доставя от Китай. А причината е, че добивът му не е никак лесен и повече държави предпочитат да не го произвеждат на своя територия. Така Китай се превърна в глобален монополист и изнася огромни количества графит за САЩ, Япония, Южна Корея, Индия и други държави.

От 1 декември износът на ценния материал обаче няма да може да се осъществява без специално разрешение на властите. Те искаха още през лятото да направят нещо подобно и с износа на галий и германий, които са необходими за производството на полупроводници. Според различни оценки Китай притежава от 60 до 85% от световното производство на германий и около 98% от галий.

Засега не се съобщава за забрани за доставка на тези метали. В същото време обаче е очевидно, че Китай има монопол върху цялата световна индустрия за батерии и микроелектроника. А ограниченията върху износа на графит показва, че властите в страната са готови да отговорят на натиска, който им оказват ЕС и САЩ, налагайки различни забрани и мита.

Както е известно, в ЕС започва разследване на субсидиите, давани от държавата на китайските автомобилни производители, с чиято помощ те могат да продават своите автомобили на по-ниска цена. Обсъжда се дори въвеждането на допълнителни мита за колите от Китай, който на свой ред отговаря с ограничения на износа на жизненоважни за индустрията материали.

fallback
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Реално си се излъгал - електромоторите започнаха да ги правят без редкоземни просто щото нямат достъп до тях - реално те са по-добри и по-продуктивни т.е. Китай запазва предимството си при всички случаи. Зальохана Европа ще учи по трудния начин, че икономическата парадигма се промени - преди беше важно кой има технологията... днес технологията е достъпна навсякъде, а Китай е даже лидер - днес е важно кой има суровините! Малко е трудно на одъртели тикви да го хванат... ама ще им се наложи ;)
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    Какво ДВГ? Ти нали вече стана фен на китайските електромобили и след време щеше да си купуваш такъв? Много ми е забавно с такива като вас, които са фенове на държави, марки и какво ли не и загърбват прагматизма. Европа и тя е точно като вас и затова сме на това дередже! Не си гледа интереса като Китай и Турция, а се чуди кого да мрази и да санкционира!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    ЕврогАйския съюз никаква търговска война не е искал да води, а просто краварите така наредиха на куклите на конци в Европа да се зъбят на Китай, както се зъбят на Русия. Европа е в тотален упадък, но това явно не прави впечатление на политиците. Само един Орбан е адекватен политик
  • #2
    Реално ( преди 1 година )
    Зависи от батерийната композиция. И отделно е добре за прогреса: масовизират ли се клетки без редкоземни метали (както вече стана с електромоторите), монополистът става излъганата кaмила.
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    Логично беше! Честно казано лично аз очаквах да им вдигнат цените на батериите от които се сглобяват електромобилите и по този начин да оскъпят произведените в Европа електромобили, за да изравнят цената с обложените с мита китайски електромобили. Затова винаги съм приемал санкциите за глупави. Накрая винаги последствията отнася крайния потребител. Морковът вместо тоягата обикновено дава по-добър резултат.
fallback
Последни