fallback

Китай отвърна на удара - налага ограничения върху износа на графит

Световното производство на електрически автомобили е застрашено

Китай успя да намери най-болното място в световната автомобилна индустрия - графитът, който е толкова необходим при производството на батерии за електромобили. И сега властите в страната въвеждат ограничения върху износа на този минерал, както и на продукти, направени от него, което им дава много мощен лост за влияние над конкурентите.

В момента около 90% от графита на световния пазар се доставя от Китай. А причината е, че добивът му не е никак лесен и повече държави предпочитат да не го произвеждат на своя територия. Така Китай се превърна в глобален монополист и изнася огромни количества графит за САЩ, Япония, Южна Корея, Индия и други държави.

От 1 декември износът на ценния материал обаче няма да може да се осъществява без специално разрешение на властите. Те искаха още през лятото да направят нещо подобно и с износа на галий и германий, които са необходими за производството на полупроводници. Според различни оценки Китай притежава от 60 до 85% от световното производство на германий и около 98% от галий.

Засега не се съобщава за забрани за доставка на тези метали. В същото време обаче е очевидно, че Китай има монопол върху цялата световна индустрия за батерии и микроелектроника. А ограниченията върху износа на графит показва, че властите в страната са готови да отговорят на натиска, който им оказват ЕС и САЩ, налагайки различни забрани и мита.

Както е известно, в ЕС започва разследване на субсидиите, давани от държавата на китайските автомобилни производители, с чиято помощ те могат да продават своите автомобили на по-ниска цена. Обсъжда се дори въвеждането на допълнителни мита за колите от Китай, който на свой ред отговаря с ограничения на износа на жизненоважни за индустрията материали.

fallback
  • #35
    MythBuster ( преди 1 година )
    Вече ти отговорих с въпрос, но не видях да си отговорил. Ако тази година има 1 милион продажби на модел У за 50 000 долара, колко ли ще са продажбите на електромобили за 25 000 долара?
  • #34
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Не съм убеден, че вертикалната интеграция е в тяхна полза - трудно могат да се самозадоволяват. Работеше до сега заради малките обеми. Мисля че при масовизацията ще започне да им става в тежест.
  • #33
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Да де! Целта не е производство а продажба! Тука съм съгласен! Ама ти нещеш да си. Нали по-долу ти казах, че не може да смяташ увеличението на производството на база предходното - те бяха без конглокенция реално до миналата година! И имай предвид, че най-големите им конкОренти (белки не го поправи) още не са излезли плътно на пазара. Тесла не се състезава с Мерцедес и Ауди.
  • #32
    MythBuster ( преди 1 година )
    Също така пропусна частта с вертикалната интеграция. Тесла е най-вертикално интегрираната автомобилна компания и затова е печеливша. Една от малкото, която печели от производство на електромобили, въпреки, че ги предлага на най-ниски цени. Тесла има още много лостове за увеличаване на продажбите. Най-елементарният е да подобрят качеството, което е под всякаква критика. Могат да увеличат представителствата в още страни. Могат да предложат безплатно зареждане. Да върнат рефералните програми...
  • #31
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, няма какво да търсиш. Обяснил съм го още преди 5-6 години защо 20 милиона. И защо "само" 50% - насищане на пазара. Печалбата идва от увеличаване на продажбите а не от увеличаване на производството. Производството много бързо може да бъде увеличавано с 200% на година, но не и продажбата. Питай Гост. Той е участвал в спорове дали Тесла може да построи достатъчно заводи до 2030 година. След две години и три завода разбраха за какво им говоря. Ограничението са продажбите, а не заводите.
  • #30
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, връщаш ме едни 15тина години назад и ще ме караш да си ровя учебниците по микроикономика, нещо което не съм ползвал от изпита насам :D икономията от мащаба е до време. Имаше доколкото помня едно нещо наречено съвкупни разходи и една крива на инвестициите което води до равновесния обем на производство - една точка на инвестиране при която се достига максимума на печалбата и колкото и да увеличаваш производството започваш да губиш от инвестициите си. Нема а стане!
  • #29
    MythBuster ( преди 1 година )
    За за да не ходите на врачки, ЧЕТЕТЕ : Tesla Supplier Syrah Expects More Graphite Buys Ahead of China Export BanBy ReutersOct. 25, 2023Ройтерс) - Австралийският производител Syrah Resources заяви в четвъртък, че очаква купувачите извън Китай да увеличат покупките си на естествен графит, преди ...Syrah, която има договор за доставка с Tesla, добива графит в своите операции в Balama в Мозамбик и изгражда завод в Луизиана, където ще произвежда активен аноден материал (AAM) за батерии. |
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    Питай врачката ако НЕ ЗНАЕШ. Аз съм 100% сигурен, че ще си преизпълни планът от 2014 и няма вариант да се провали в изпълнението до 2026 година, когато трябва да произведе 4,3 милиона по онзи същия план. Това го казва науката и математиката, а не врачките и гурутата на които ВЯРВАШ. Повтарянето на мантри както виждаш 10 години не ти върши работа. Нали знаеш кои правят едни и същи действия И всеки път очакват различен резултат?
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    Господин "инженер", какво казват ВЯРВАНИЯТА ти, тази година Тесла ще успее ли да изпълни плана си от 2014 година, когато продаваше 33 хиляди автомобила годишно за 50% годишен ръст на продажбите? Можеш ли въобще да сметнеш колко автомобила трябва да продаде тази година, за да ги достигне? А дано ама надали. Иначе нямаше да се излагаш, но то ЗНАНИЯТА не са като ВЯРВАНИЯТА за които е необходимо врачуване. Когато ЗНАЕШ си СИГУРЕН И МОЖЕШ да отговориш. Ти ЗНАЕШ ли ? Колко трябва да произведе?
  • #26
    Гост ( преди 1 година )
    Ти си по врачуването и броенето на звезди,аз съм силен в инжерните науки.Правиш комични опит да разсъждаваш по икономически теми в стил Цифровата Мара.Използваш заучени фрази и шаблони,без да разбираш какво точно казваш.
fallback
Последни