fallback

Китай отвърна на удара - налага ограничения върху износа на графит

Световното производство на електрически автомобили е застрашено

Китай успя да намери най-болното място в световната автомобилна индустрия - графитът, който е толкова необходим при производството на батерии за електромобили. И сега властите в страната въвеждат ограничения върху износа на този минерал, както и на продукти, направени от него, което им дава много мощен лост за влияние над конкурентите.

В момента около 90% от графита на световния пазар се доставя от Китай. А причината е, че добивът му не е никак лесен и повече държави предпочитат да не го произвеждат на своя територия. Така Китай се превърна в глобален монополист и изнася огромни количества графит за САЩ, Япония, Южна Корея, Индия и други държави.

От 1 декември износът на ценния материал обаче няма да може да се осъществява без специално разрешение на властите. Те искаха още през лятото да направят нещо подобно и с износа на галий и германий, които са необходими за производството на полупроводници. Според различни оценки Китай притежава от 60 до 85% от световното производство на германий и около 98% от галий.

Засега не се съобщава за забрани за доставка на тези метали. В същото време обаче е очевидно, че Китай има монопол върху цялата световна индустрия за батерии и микроелектроника. А ограниченията върху износа на графит показва, че властите в страната са готови да отговорят на натиска, който им оказват ЕС и САЩ, налагайки различни забрани и мита.

Както е известно, в ЕС започва разследване на субсидиите, давани от държавата на китайските автомобилни производители, с чиято помощ те могат да продават своите автомобили на по-ниска цена. Обсъжда се дори въвеждането на допълнителни мита за колите от Китай, който на свой ред отговаря с ограничения на износа на жизненоважни за индустрията материали.

fallback
  • #15
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тесла остана без батерии,да слагат двг.
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Дано цитата мине: Elon Musk has warned that Tesla needs the economy to stabilize before it considers expanding production any further. According to a report from Reuters, this means that Tesla is following General Motors and Ford in lowering their expectations for future EV demand. колко пък да съм се объркал в превода :D
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    ". е няма да направят 1000% ръст, бъди сигурен, дори за догодина няма да стигнат заложените 50% годишен ръст, няма да стигнат дори заложените 50% годишен ръст скептичен съм и за 30%"2030 година е след 7 години. Преди 7 години продаваха 75 000 автомобила годишно. Ако за предишните години са успели да направят 2400% ръст след като първите 5 години от седемте работиха на загуба, защо смяташ че със сегашните си безгранични икономически възможности няма да успеят да изградят само 1000% повече ?
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, Ако тази година ще продаде около милион модел у на 50 000 доларa, колко според тебе ще продава от модел 2 на 25 000 долара? И наистина ли ВЯРВАШ, че продажбите на електромобили ще се свиват? Доколкото аз разбрах, ще се свиват продажбите на автомобили, а делът на електромобилите ще расте. Нещо пак си се е изгубил в превода
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото най-големи залежи графит имат Турция и Бразилия
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, Тесла няма да прави 20 млн автомобила 30та година... няма да прави дори 10 милиона. Самия Илон каза, че идва свиване на търсенето на ел и че трябва да се снишат. Ако не друго няма да имат производствения капацитет, ако не се лъжа в момента имат капацитет за нещо като 2.3 милиона годишно... е няма да направят 1000% ръст, бъди сигурен, дори за догодина няма да стигнат заложените 50% годишен ръст, няма да стигнат дори заложените 50% годишен ръст скептичен съм и за 30%
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Ама някой от ЕС да не си е мислил, че ще стресне Китай? Както навремето имаше един виц, че БГ обявява война Китай - та, китайския вожд попитал - колко народ и му отг.у 8 милиона (преди 1990). А той се усмиха и казал - я вижте в кой хотел ще ги настаните.... ЕС да остави електрокарите да се правят в Китай да си гледа ДВГ и ги оставят 2те технолаогии на пазарния принцип - а не ограничения за едните, "помощи и права" за другите.
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Пак ме бъркаш с някого ;) "станах фен" точно защото предлагат поне толкова добър продукт колкото и старите производители - отказвам да съм "бадж фен" това е прагматизъм в каквато липса ме обвиняваш. BYD произвежда не по-лоши автомобили от Тесла, а технологично са пред европейците. Hongqi имат също добри попадения. А съм "фен" на Китай точно защото си гледа интереса, а не като нас, да се чуди на кой господар да слугува. Също съм фен и на Сингапур и Ю.Корея, които имат криво ляво същата политика.
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тоест е напълно възможно през 2030 година Тесла да продава по 20 милиона електромобила годишно Не защото продава много хубави електромобили, а на останалите са по-лоши, а защото може да произведе достатъчно бройки, а за останалите няма да има батерии. Ето че твърденията ми се потвърждават отново и отново. Китайците не искаха американци, но искаха Тесла. Тесла Не е против никой и харесва всички.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, аз това го повтарям от години, но се радвам че и ти стигна до този извод, макар и по трудния начин. Няколко години по-късно през 2020 година от Тесла потвърдиха думите ми, като казаха че вече са подписали дългосрочни договори и са осигурили нарастващи доставки на материали за батерии, като за 2030 година са осигурили материали за 3000 GWh годишно собствено производство на батерии. Освен това подписаха и договори за кой колкото може да им осигури готови батерии. За останалите откъде?
fallback
Последни