Съвременните автомобили имат проблем с теглото и това е факт, който се отнася не само за някои гигантски модели, произведени в САЩ, но и за европейски коли. Те поставят на кантара масивни каросерия на SUV,, модерни системи за безопасност и ADAS (системи за подпомагане на водача), както и все по-големи и по-тежки батерии.
С разпространението на електрическите автомобили проблемът се влоши още повече и днес на пазара се срещат дори компактни SUV, чието тегло е близо 2 тона. Това „затлъстяване“ се облекчава единствено с използване на алуминий и въглеродни влакна, но то си остава голям проблем. И това си личи от следващия списък, съставен от колегите ни от Motor1, като той е пълен с автомобили, продавани в Европа и тежащи близо 3 тона.
10-те най-тежки автомобила в Европа (ГАЛЕРИЯ):
BMW няма как да остане извън тази класация, като в нея влиза новото I7 и по-специално неговата топп-версия i7 M70 xDrive. Нейното тегло достига 2770 кг, като това става въпреки архитектурата CLAR от стомана, алуминий и въглеродни влакна.
В тази си модификация електрическият флагман на баварците използва два електромотора и батерия с капацитет 101,7 кВт/ч, за да предаде мощността от 660 к.с. на четирите колела, като съотношението тегло/мощност е най-доброто в тази класация.
Тегло: 2770 кг
Мощност: 660 к.с.
Съотношение на тегло/мощност: 4.19 кг/к.с.