fallback

Tesla отчете милион продажби в Европа

Американската марка залага на обновения Model 3 за нов ръст на резултатите на континента

Американският производител на електромобили Tesla обяви, че е достигнала 1 млн продажби в Европа, като това става 14 години след първата поява на нейния модели на Стария континент.

Tesla стартира бизнеса си в Европа през 2009 г. с ограничени доставки на Roadster, а след това на пазарите на континента се появиха Model S през 2012 г. и Model X през 2015 г. Само година по-късно американката марка пусна Model 3, а през 2020 г. към гамата се присъедини и Model Y.

Според информация на агенцията за анализи на автомобилната индустрия JATO Dynamics през 2022 продажбите на четирите модела на Tesla - S, X, 3 и Y, са 232 066 единици. Основната част се пада на Model Y - 137 052, и на Model 3 - 91 475 бройки.

Сега компанията на Илон Мъск се готви за увеличение на тези резултати, като основна роля за това ще играе обновеният Model 3 (на снимкита), който беше представен по-рано тази година. Освен, че има променен външен вид, най-достъпният като цена електромобил на Tesla е и още по-евтин, което също трябва да привлече повече потребители.

Обновеният Model 3 получава и по-голям пробег 553 км (512 км при варианта с предлаганите като опция 19-цолови джанти) и може да се зарежда със скорост до 170 кВт. Двумоторната Lond Range има обявен пробег от 677 км и пикова скорост на зареждане до 250 кВт.

В Tesla са убедени, че промените по модела и най-вече неговата намалена каталожна цена ще увеличат сериозно продажбите му в Европа. И това изглежда напълно логично, тъй като конкурентите на Model 3 все още не могат да постигнат неговия пробег, производителност и скорост на зареждане, а също така и пътно поведение и управление.

fallback
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    Което си е факт си е факт. Дори да си инсталираш зарядно пред блока, ще имаш разправии със съседи които ще спират на паркомястото пред зарядната станция. Те пред гаражите спират, да не говорим някаква си зарядна да ги спре. Но пропускаш основната причина в България да не се продават електромобили - цената. Ако цената е същата както на автомобил с ДВГ, голяма част от българите ще преминат на ток. Това обаче няма как да стане през следващите 20-30 години.ФАКТ!
  • #15
    Факт ( преди 1 година )
    И какво излезна най добрите коли ся хибридите на Рено и газивиците на Рено/Дачия.Нямашнли куща с гараж забрави за ел кола че заряднитр скъпи.А пред блока си как ще правиш зарядна ако някой ти зяеме мястото местата са общи а да си направиш гъраж трябва общината едно друго
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Като заговорихме за Германия, успя ли да прочетеш статията чието заглавие ти дадох? Колко гигаватчаса батерии са инсталирали германците в домовете си? Очевидно дори първия абзац на статията ти е трудно да прочетеш, защото още там пише, че са 5,5 което е повече от 5 както бях запомнил. Също така още в заглавието пише че само за 2022 година са инсталирали 1,9 гигаватчаса. Виждаш ли ги от терасата? След като не ги виждаш не съществуват нали?
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    А аз имам само един въпрос? Защо задаваш глупави въпроси на които е невъзможно да ти се даде отговор? Значи излязъл си на терасата в Германия да търсиш български зарядни станции по улиците? Преди да тръгнеш да приказваш глупости отново, звънни на гига чарджър, да ти обяснят как само срещу 10 лв абонамент на месец без никакви инвестиции и разправи от твоя страна, мога да ти инсталират зарядна станция за своя сметка, а ти да си зареждаш на нощна и да даваш на съседите на каквато цена решиш!
  • #12
    РУК ( преди 1 година )
    И преди да си тръгнал да ръсиш още глупости бъстъре - 2734 Евро ми излезе Pulsar Plus за моята Киа със самата станция + все разрешителни, експертни оценки, документи, инсталация на фасадата на сграда до парко мястата ми! Самата станция Киа ми я продаде за 430Евро с отстъпката при покупката на колата! Айде кажи твоята домашна станция на Тесла колко точно ти е седнала!Теоретичко!
  • #11
    РУК ( преди 1 година )
    Излезнах на терасата, огледах се, 3 Тесли има на улицата и нито една от супер ефтините, компактни и лесни за инсталиране GigaCharger! Що ли? Що ли и комшиите с Теслите на си си боцнали на фасадите по къщите по една от тия домашни станцийки по 500 евро?! Ами сигурно щото не е толкова евтино и просто както го обяснява някой по-долу!Ама важното е че се чувства важен като разпространява откровени неистини! Все пак е неделя, да му простим и да го оставим да се чувства важен и умен!
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла намаляват цените и продават, китайците намаляват цените (в някой държави) и продават, а европейските компании ги увеличават и ни убеждават колко са "премиум". Според ЕК 16млн. са работните места свързани с автомобилната промишленост на Европа, аз мисля че са много повече (поне 2-3 пъти). Европейските компании са на път да загубят електромобилната война. Ако искаме да спечелим, ЕК трябва да се събуди и да обяви безвъзмездни инвестиции в ел. коли и технологии в обем като в САЩ или по-голям
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    Така е, продавам Тесла, зарядни станции, батерии, самолет, ако искаш мога да ти продам. А забравих и фотоволтаици и инвертори продавам и даже съм се намърдал в схемата с АЕЦ защото съм на мнение че трябва да построим още един блок. Доста обширна търговска дейност развивам и ви убеждавам да инвестирате защото тук сте най-големите инвеститори в България. Ти в кой от моите проекти искаш да инвестираш няколко милиарда? Не се ли усещате че ставате смешни с личните нападки когато говорим за световни
  • #8
    Мхм ( преди 1 година )
    Ахам тоест Митбъстера е обикновен търгаш.
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не плащате нищо за самата станция, нито за инсталация. GigaCharger има няколко тарифни плана в зависимост от Вашите нужди и желания. Дали искате да заплащате заредения ток на себестойност или предпочитате да зареждате на нашите тарифи? Дали искате на станцията да зарежда само Ваш/и автомобил/и или може да зареждат и други?
fallback
Последни