fallback

Tesla отчете милион продажби в Европа

Американската марка залага на обновения Model 3 за нов ръст на резултатите на континента

Американският производител на електромобили Tesla обяви, че е достигнала 1 млн продажби в Европа, като това става 14 години след първата поява на нейния модели на Стария континент.

Tesla стартира бизнеса си в Европа през 2009 г. с ограничени доставки на Roadster, а след това на пазарите на континента се появиха Model S през 2012 г. и Model X през 2015 г. Само година по-късно американката марка пусна Model 3, а през 2020 г. към гамата се присъедини и Model Y.

Според информация на агенцията за анализи на автомобилната индустрия JATO Dynamics през 2022 продажбите на четирите модела на Tesla - S, X, 3 и Y, са 232 066 единици. Основната част се пада на Model Y - 137 052, и на Model 3 - 91 475 бройки.

Сега компанията на Илон Мъск се готви за увеличение на тези резултати, като основна роля за това ще играе обновеният Model 3 (на снимкита), който беше представен по-рано тази година. Освен, че има променен външен вид, най-достъпният като цена електромобил на Tesla е и още по-евтин, което също трябва да привлече повече потребители.

Обновеният Model 3 получава и по-голям пробег 553 км (512 км при варианта с предлаганите като опция 19-цолови джанти) и може да се зарежда със скорост до 170 кВт. Двумоторната Lond Range има обявен пробег от 677 км и пикова скорост на зареждане до 250 кВт.

В Tesla са убедени, че промените по модела и най-вече неговата намалена каталожна цена ще увеличат сериозно продажбите му в Европа. И това изглежда напълно логично, тъй като конкурентите на Model 3 все още не могат да постигнат неговия пробег, производителност и скорост на зареждане, а също така и пътно поведение и управление.

fallback
  • #46
    PLAID ( преди 1 година )
    Теслатa пръска? Тва е ясно. 5 млн. по пътищата, 50,000 суперчарджъра, най-слабата 300 коня, всеки модел е с 2 пълноразмерни багажника (другите нямат т.е. слаб инженеринг и посредствена компановка), най-евтиния кон за долар на пазара е 1100 на колелата за 90 хил. с 2000 заснети старта без авария (Tesla Plaid Channel). И след 130 като оставиш някой на точка в огледалото, отзад се чува само: Ще, ще, ще...
  • #45
    MythBuster ( преди 1 година )
    Даже както писах не е нужно да плащаш и по 10 лв на месец абонамент, ако си плащаш тока като всички останали на giga charger - по 42 стотинки за киловатчас - под 8 лв на 100 км. Предложението е печеля печелиш - те не се занимават с разрешителни и чакане на партиди с години, а ти не се разправяш с общини, за купуване на зарядни станции и прекарване на кабели. Дори до всеки вендинг автомат за който така или иначе има партида да сложат по три-четири зарядни, първоначално ще са достатъчни.
  • #44
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дим ( преди 21 минути ).. във всеки дом трифазен ток, пред всеки дом гараж и парко място, на всяко парко място зарядна срещу 10лв на месец, изградена безплатно и без нужда от съгласуване с община, съседи, доставчици на ток и разрешителни .... къде е този рай?" Хората си изграждат собствена зарядна инфраструктура с помощта на домакинствата и фирмите. След подписване на договор че им предоставяш да ползват (част от) партидата ти, задействат всичко останало за собствена сметка.
  • #43
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Anker SOLIX RS40P - ей от тоя тип са масовите "домашни" батерии в Германия!" Ето това е единственото което си написал И това дори не е батерия, смешна фотоволтаична система с мощност 600 вата, която да поддържа базовата мощност в дома - хладилник телевизор и рутери и е до там. И това само когато пече слънце перпендикулярно срещу панелите по обяд иначе и толкова не може. Питам те за батерии ако си забелязал, ако въобще правиш разликата?
  • #42
    MythBuster ( преди 1 година )
    Кажи де дай цифрите? Колко киловат часа е онази великата батерия която си купуват германците и за какво я ползват? Да не твърдиш чеса инсталирали 5 гигавата в караваните и да си зареждат лаптопите?Направи една проста сметка колко батерии са това и дали ти излиза опорната точка?
  • #41
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Да не съм луд да карам 2300км за 24 часа бе... Хората са измислили самолети" А ти защо тогава се опитваш да ми даваш наклон на рука с какво трябва да се придвижвам и да ме питаш през ден? Пий си гинко билобата и спри да задаваш едни и същи въпроси на които си получил 100 пъти отговор!
  • #40
    РУК ( преди 1 година )
    "Какви батерии основно си купуват германците, с какъв капацитет и за какво ги ползват." Вчера ти обясних няколко пъти, пратих ти и един от най-продаваните батерии, субсидии, ДДСта, всичко ти обясних! Очевидно не можеш да възприемаш прочетеното. Сериозно - писна ми от теб!Много си prost! Преди влизах тук да се смея на статиите, после се появи ти и се смях на коментарите ти.Ама стана толкова нагъл да се налагаш на всеки,че нямаше как да не ти отговоря!Ама ти не си само нагъл,prost си до безумие!
  • #39
    Гошо ( преди 1 година )
    Казвам се Гошко, живея в блок 103,вход Б, трети етаж, апартамента в ляво.Пред нас няма паркинг, но може ли да си поръчам зарядна с абонамент за 10лв на месец? Няма Тесла,но планирам. За сега имам ел. тротинетка! Мерси! P.S. И булка си търся, може и тя да е на абонамент, до 50лв на месец мога да дам
  • #38
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ето като не знам, не знам и те питам. Какви батерии основно си купуват германците, с какъв капацитет и за какво ги ползват. Аз не се притеснявам да науча нещо ново, като разбира се ще проверя дали лъжеш преди да ти се доверя, предвид манията ти към патологично лъгане с един източник на информация погледа от терасата .
  • #37
    Дим ( преди 1 година )
    Аз пак се извинявам, че се намесвам в любовната история долу,но пак да попитма - във всеки дом трифазен ток, пред всеки дом гараж и парко място, на всяко парко място зарядна срещу 10лв на месец, изградена безплатно и без нужда от съгласуване с община, съседи, доставчици на ток и разрешителни .... къде е този рай?
fallback
Последни