Преди половин век в световната индустрия за автомобилни двигатели се появи една отлична тенденция. Инженерите, които ги разработваха, започнаха да обръщат повече внимание на надеждността. Постепенно се появиха технологии и материали, които направиха възможно значително увеличаване на експлоатационния живот на задвижващите агрегати. И част от тях изкарваха 500 000 км без основен ремонт. Имаше и такива, които достигнаха милион километра.
Времената обаче се промениха и ресурсът престана да бъде основна цел пред автомобилните компании. Резултат от това, че някои от днешните мотори не могат да изкарат без проблем дори до края на гаранционния си срок. Защо се стигна дотук, обясняват експерти от изданието ZR, като посочат 7 технически причини за случващото се.
7 причини за изчезването на „вечните“ двигатели (ГАЛЕРИЯ)
През миналия век климатиците в колите бяха рядкост. Днес те са инсталирани на почти всички автомобили, дори и с двигатели с ниска мощност. Климатикът натоварва допълнително двигателя, а топлообменникът му затруднява въздушния поток към главния радиатор. В резултат на това се увеличава топлинното натоварване на двигателя, което има пагубен ефект върху неговото здраве.
За да се намали разходът на гориво, броят на етапите в автоматичните трансмисии е увеличен. Управляващата електроника се опитва да избере по-висока предавка възможно най-рано. В същото време оборотите на двигателя са ниски и натоварването е голямо. В този режим лагерите на коляновия вал и частите на буталната група се износват по-бързо.