IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стар руски ЗИЛ „скрива шапката“ на новите офроуд машини

Камионът изглежда сякаш е на последни издихания, но от представянето му се вижда, че пред него има още доста живот (ВИДЕО)

Ако вашата рутинна проверка и стартиране преди шофиране не включва ръчно завъртане на стартер, регулиране на дросела, наливане на нафта в импровизиран резервоар за гориво и вода в полуоткрит радиатор — всичко това, за да събудите камион, който е ръждясал след десетилетия употреба — тогава вероятно не карате превозното средство по особено екстремни участъци, защото „пътища“ тук е непозната дума.


ЗИЛ


Или най-малкото не го карате толкова много, колкото самосвал от съветската епоха, показван в YouTube. Камионът с шаси и кабина на ЗИЛ вероятно е на около 60 години и въпреки това все още „диша“, щастливо вършейки своята ежедневна работа, минавайки през мокър пясък и потоци.

Ръждясалата машина изглежда е самосвална версия на ЗИЛ-150 или ЗИЛ-164. Този модел би бил оборудван с корито, което може да се накланя до 48 градуса и да носи полезен товар от около 3500 килограма. Това е много пясък, който безстрашните собственици на стария ЗИЛ явно пренасят с камиона.


ЗИЛ


Изненадващо е, че превозното средство може да се движи офроуд толкова умело, въпреки че е машина със задвижване на задните колела – без почти никакъв протектор по гумите. Освен ако наистина не е модел 6х6.

Точно преди стартиране виждаме шофьора да върти гаечен ключ на оста, което може да ни каже нещо за нейното сцепление. Камионът се задвижва от 5,6-литров редови „шестак“, който едва ли има 100 конски сили, въпреки че въртящият му момент е нисък при около 2400 об/мин.


ЗИЛ 


Все пак ЗИЛ-ът си върши работата със стил, със зелена, жълта и червена боя върху ръждясалия корпус. На пръв поглед изглежда, че камионът е на последни издихания, но когато го видите в действие, става ясно, че пред него има още няколко десетилетия живот. Единственият му останал калник се носи над предната дясна гума като обелка от авокадо.


ЗИЛ


Отвътре ЗИЛ-ът е също толкова очукан и износен. На предната пътническа седалка има туба с гориво, която се вози до шофьора, закрепена към рамката на пътническата врата. По-голямата част от арматурното табло на камиона липсва, а петстепенната механична трансмисия е оголена.

Въпреки всичко камионът работи и се движи; дори и офроуд, по-най-впечатляващия начин. Какво повече може да искаме от стария камион?



0 от 500
  • #7
    22 rate up comment 13 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Интересно ще бъде,дали кибергрозника на Тесла след 60 години още ще се движи.
  • #6
    29 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Поредната неграмотна статия. Няма как двуосен камион да е 6х6. Това първо. Второ - ясно се вижда, че е само и единствено на задно. И трето - калта не е особено сериозна, основата под нея е стабилна и това позволява да се движи с тези гуми.
  • #5
    21 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Когато този камион е проектиран и правен не е еимало ЕКО -норми. Както знаем в Русия говата са по евтини от водката, и разхода не е било водещ критерий. Водещо винаги е било опростена конструкция, така че насред таийгата да се оправиш, защто там няма пътна помощ.
  • #4
    21 rate up comment 17 rate down comment
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Тесльо,по каталог разхода е 30л/100,а реалния към 50л/100 ,малко си се поулял в разхода.В казармата карах подобен камион 2 години.Тесла да не би да ти дава верен разход,реалния е на 50% от дадения от производителя.
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Камионът е ЗиЛ 585 и е бензинов.
  • #2
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Fury ( преди 6 месеца )
    Глупости, "офроуд" машина! На времето шофьорите казваха за ЗИЛ 130, че ако се изпишкаш пред задните гуми и си до там.
  • #1
    23 rate up comment 11 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Само една малка подробност сте забравили. Разход от 100 l на 100 км е строго пожелателен в случая, защото лесно го надскача.