IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стар руски ЗИЛ „скрива шапката“ на новите офроуд машини

Камионът изглежда сякаш е на последни издихания, но от представянето му се вижда, че пред него има още доста живот (ВИДЕО)

Ако вашата рутинна проверка и стартиране преди шофиране не включва ръчно завъртане на стартер, регулиране на дросела, наливане на нафта в импровизиран резервоар за гориво и вода в полуоткрит радиатор — всичко това, за да събудите камион, който е ръждясал след десетилетия употреба — тогава вероятно не карате превозното средство по особено екстремни участъци, защото „пътища“ тук е непозната дума.


ЗИЛ


Или най-малкото не го карате толкова много, колкото самосвал от съветската епоха, показван в YouTube. Камионът с шаси и кабина на ЗИЛ вероятно е на около 60 години и въпреки това все още „диша“, щастливо вършейки своята ежедневна работа, минавайки през мокър пясък и потоци.

Ръждясалата машина изглежда е самосвална версия на ЗИЛ-150 или ЗИЛ-164. Този модел би бил оборудван с корито, което може да се накланя до 48 градуса и да носи полезен товар от около 3500 килограма. Това е много пясък, който безстрашните собственици на стария ЗИЛ явно пренасят с камиона.


ЗИЛ


Изненадващо е, че превозното средство може да се движи офроуд толкова умело, въпреки че е машина със задвижване на задните колела – без почти никакъв протектор по гумите. Освен ако наистина не е модел 6х6.

Точно преди стартиране виждаме шофьора да върти гаечен ключ на оста, което може да ни каже нещо за нейното сцепление. Камионът се задвижва от 5,6-литров редови „шестак“, който едва ли има 100 конски сили, въпреки че въртящият му момент е нисък при около 2400 об/мин.


ЗИЛ 


Все пак ЗИЛ-ът си върши работата със стил, със зелена, жълта и червена боя върху ръждясалия корпус. На пръв поглед изглежда, че камионът е на последни издихания, но когато го видите в действие, става ясно, че пред него има още няколко десетилетия живот. Единственият му останал калник се носи над предната дясна гума като обелка от авокадо.


ЗИЛ


Отвътре ЗИЛ-ът е също толкова очукан и износен. На предната пътническа седалка има туба с гориво, която се вози до шофьора, закрепена към рамката на пътническата врата. По-голямата част от арматурното табло на камиона липсва, а петстепенната механична трансмисия е оголена.

Въпреки всичко камионът работи и се движи; дори и офроуд, по-най-впечатляващия начин. Какво повече може да искаме от стария камион?



0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 19 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Интересно ще бъде,дали кибергрозника на Тесла след 60 години още ще се движи." Не само ще се движи, но и всички калници ще са му по местата и няма да има грам ръжда! Ако сега му предвиждат 800 км пробег с 15 минути зареждане, само можеш да си представиш след 60 години с нови батерии Колко километра ще минава с едно зареждане за 3 минути. Аз залагам на 5000 км.
  • #17
    8 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Тесльо,по каталог разхода е 30л/100,а реалния към 50л/100 ,малко си се поулял в разхода.В казармата карах подобен камион 2 години." След като си го карал толкова много, и сподели колко харчи празен, ще споделиш ли колко харчи претоварен на втора предавка? Моите данни са от МНЕНИЕ на шофьор който сваля дърва от балкана и не мога да го приема за ФАКТ. Разчитам на тебе да ми кажеш колко е горял в такъв режим?
  • #16
    13 rate up comment 17 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Идете в една друга държава-к.очи.на, наречена Куба и ще имате материал за писане години наред....
  • #15
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 1 година )
    Хахаха Зил и нафта, това показва какви *** сте
  • #14
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това не е ЗИЛ 164,а предния модел който се казва ЗИС 150
  • #13
    20 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Чисто руски автомобил няма. Всичко е крадено от американски и германски проекти, единствено Ладата е произвеждана легално по лиценз на Фиат. В момента всичко руско е китайско. Руснаците са тотал щета когато става дума за автомобили. Не случайно не пускаха Източна Германия (ГДР) да произвежда нещо повече от двутактови Трабант и Вартбург, за да не ги засенчи. Дори на поляците уж позволиха да произвеждат по-нов модел на Фиат, но отдолу беше по-стара карантия отколкото на Ладата.
  • #12
    15 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Авторчето явно хабер си няма от офроуд, но пък се набира да чисти имиджа на руснаците.
  • #11
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Кучев ( преди 1 година )
    Армейските колесни машини бяха само на бензин, с изключение на Урал и малко бройки МАЗ-ове, най -вече цистерни. Основния парк в армията в края на 70-те и 80-те беше от Зил157 и Газ-ки виетнамки. Строеви машини дето събираха прах в халетата и се палеха по тревоги само. Иначе редовно се караха Зил 130 и 131, също на бензин
  • #10
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Лафовете са "скривам топката" и "да ти падне шапката", "скрита шапка" няма...
  • #9
    16 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Копие на древен американски камион отпреди ВСВ