IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стар руски ЗИЛ „скрива шапката“ на новите офроуд машини

Камионът изглежда сякаш е на последни издихания, но от представянето му се вижда, че пред него има още доста живот (ВИДЕО)

Ако вашата рутинна проверка и стартиране преди шофиране не включва ръчно завъртане на стартер, регулиране на дросела, наливане на нафта в импровизиран резервоар за гориво и вода в полуоткрит радиатор — всичко това, за да събудите камион, който е ръждясал след десетилетия употреба — тогава вероятно не карате превозното средство по особено екстремни участъци, защото „пътища“ тук е непозната дума.


ЗИЛ


Или най-малкото не го карате толкова много, колкото самосвал от съветската епоха, показван в YouTube. Камионът с шаси и кабина на ЗИЛ вероятно е на около 60 години и въпреки това все още „диша“, щастливо вършейки своята ежедневна работа, минавайки през мокър пясък и потоци.

Ръждясалата машина изглежда е самосвална версия на ЗИЛ-150 или ЗИЛ-164. Този модел би бил оборудван с корито, което може да се накланя до 48 градуса и да носи полезен товар от около 3500 килограма. Това е много пясък, който безстрашните собственици на стария ЗИЛ явно пренасят с камиона.


ЗИЛ


Изненадващо е, че превозното средство може да се движи офроуд толкова умело, въпреки че е машина със задвижване на задните колела – без почти никакъв протектор по гумите. Освен ако наистина не е модел 6х6.

Точно преди стартиране виждаме шофьора да върти гаечен ключ на оста, което може да ни каже нещо за нейното сцепление. Камионът се задвижва от 5,6-литров редови „шестак“, който едва ли има 100 конски сили, въпреки че въртящият му момент е нисък при около 2400 об/мин.


ЗИЛ 


Все пак ЗИЛ-ът си върши работата със стил, със зелена, жълта и червена боя върху ръждясалия корпус. На пръв поглед изглежда, че камионът е на последни издихания, но когато го видите в действие, става ясно, че пред него има още няколко десетилетия живот. Единственият му останал калник се носи над предната дясна гума като обелка от авокадо.


ЗИЛ


Отвътре ЗИЛ-ът е също толкова очукан и износен. На предната пътническа седалка има туба с гориво, която се вози до шофьора, закрепена към рамката на пътническата врата. По-голямата част от арматурното табло на камиона липсва, а петстепенната механична трансмисия е оголена.

Въпреки всичко камионът работи и се движи; дори и офроуд, по-най-впечатляващия начин. Какво повече може да искаме от стария камион?



0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Имаше и Прага V3S,както и ГАЗ 63 Молотовка. Джуганите си ги изкарваха особено тези с обозначение С/строеви/,като различните поделения имаха и различна техника.Например понтонерите имаха КрАЗ 255Б возещи понтоните за изграждане на временни мостове през водни прегради.
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 9,копие ама друг път. Хубаво е да прочетеш историята на създаването на този модел. Взети са някой детайли като шаблон но до там.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 6 основното в този модел ЗИЛ 164 самосвал е нискооборотния двигател,при който въртящия момент се постига в ниските обороти,а скоростната кутия особенно на 1-ва скорост е бавна и изпълнява ролята на демултипликатор. Ако видиш по какъв наклон се изкачва при положение,че е и натоварен с ниска мощност мотор и при това над 60 годишен не би написал такова за него,а писалия статията иска с това 6х6 да каже,че военната му версия ЗИЛ 157 Джуган минава където вървят верижните машини.
  • #24
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Кънчо ( преди 6 месеца )
    Трябваше да ви направя клип как на лед пътя за Самоков се изкачи единствено джип Уазка Бмв ,Ауди, Мерцедес останаха да гледат тъпо всички ръкопляскаха шоу
  • #23
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Цеко ( преди 6 месеца )
    До Чшшш,Джоган - друг път!Ако беше виждал Джоган , щеше поне да знаеш,че е с три моста. Това си е ЗИЛ 146 та дрънка.!
  • #22
    4 rate up comment 19 rate down comment
    Чшшш, ( преди 6 месеца )
    Многознайковците! Това е т.н. ЗИЛ 157,джуган.А първообраза му е /разбирай откраднат/ Буик.
  • #21
    7 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ще търсим старото и вечното да копирали са и за него и за москвича но основата и са ги подобрили карал съм и такъв зил и Москвич нямат сравнение със сегашните *** а за подръжка новото е супер ***.
  • #20
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Бля бля ( преди 6 месеца )
    Колкото и москвича е руски!
  • #19
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Жжжжэф ( преди 6 месеца )
    До скъсани прашки. По-голяма кочин@ от БЪЛГАРИЯ няма.
  • #18
    3 rate up comment 18 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    "Интересно ще бъде,дали кибергрозника на Тесла след 60 години още ще се движи." Не само ще се движи, но и всички калници ще са му по местата и няма да има грам ръжда! Ако сега му предвиждат 800 км пробег с 15 минути зареждане, само можеш да си представиш след 60 години с нови батерии Колко километра ще минава с едно зареждане за 3 минути. Аз залагам на 5000 км.