fallback

10-те най-ценни автомобилни компании в света

Лидерът струва повече от останалите 9 производителя

Интересът към електрически превозни средства не намалява, дори напротив, и затова едва ли някой е изненадан, че Tesla запазва първото място като най-ценната автомобилна компания на планетата. Освен това тя задава и темпото при изграждане на инфраструктурата, тъй като все повече производители възприемат нейния Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS) на електрически превозни средства.

Нещо повече - мотивацията на шофьорите се променя с голяма скорост, тъй като новите поколения изповядват различни ценности в сравнение със своите предшественици. Новите потребители търсят производители на автомобили, които въвеждат екологично чисти иновации в своите модели, като същевременно продължават да представят изключителен дизайн.

В крайна сметка, именно електрическите превозни средства представляват олицетворение на авангардните технологии, което е от допълнителна полза на техните производители. В същото време обаче и старите автомобилни компании има накъде да растат, тъй като именно те са тези, които са в състояние да доставят своите продукти по-ефективно с оглед на тежките глобални условия.

По-интересното в случая е, че общата пазарна капитализация на автомобилните производители от второ до девето място е по-малка от тази на лидера в класиране. Също така трябва да се отбележи и навлизането на китайските компании, като една от тях дори попада сред трите най-скъпи.

Топ 10 на най-ценните автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 11: Ха-ха, той е, да, от далече си личи.
  • #11
    Гост ( преди 1 година )
    Таралеслю с Ник Гост,ти да видиш.
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 9: Както сам си писал, Тойота и ВАГ продават по 8 милиона на година, Тесла - под 2. Това какво ти говори за времето за производство на един автомобил? Колкото до марджините - за второто тримесечие на 2023 Тойота има по-високи марджини от Тесла. Мантрата че Тесла имала някакви изключително високи марджини не е актуална откак свалиха цените да се борят за повече продажби.
  • #9
    Гост до Швабен ( преди 1 година )
    Вярно е, че размера на дълга сам по себе си не е проблем, ако активите надвишават задълженията. Но се превръща в проблем, ако продаваш на пазар, на който участва твой конглокент, който има марджин на автомобил пет пъти по-голям от твоя, а също така за времето, през което ти произвеждаш 1бр. автомобил, той прави 3бр. Това е проблема.
  • #8
    Striker ( преди 1 година )
    Тесла струва повече от цялата индустрия, взета заедно, хахахах! Чичо Илон им скри топката за 10 години.
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Безсмислено е вече да се сравняват компании по пазарна капитализация. В Тесла инвестират спекуланти с единствена цел да надуят балона и да продадат по-скъпо. Тесла дивиденти не изплаща. В останалите инвестират консервативни инвеститори (основно пенсионни фондове), които инвестират дългосрочно с цел дивиденти. А дълговете им не са особен проблем, при положение че имат 2 пъти повече активи.
  • #6
    Гост до 6 ( преди 1 година )
    Може би трябва да погледнеш и някои цифри. Например, продадени 1.3 млн. автомобила през 2022г. и 13 млрд. долара нетна печалба / Тесла /. Прибави 25 млрд. чист кеш по сметки и липса на задължения, а след това сравни Тесла с VW и Тойота - двете компании продават по 8 млн. на година, правят чиста печалба по 2000 долара на кола, и имат горе-долу 400 млрд. дългове - по 200 млрд. на компания. Ако не виждаш, че положението за тези компании е "изуй ***" в най-близко бъдеще, други са го осъзнали
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Виждам една компания, която е гротескно надценена. Започва с Т, завършва на А и има 6 букви.
  • #4
    Гост до номер 3 ( преди 1 година )
    Нормално е пазарния дял на Тесла да пада при положение, че постоянно излизат нови модели на други производители. Когато продадеш 100 автомобила, а на следващата година 150, но друг производител продаде 2бр., пазарния ти дял ще падне. Тесла е tech company, а не просто автомобилен производител. Капитализацията й е в такъв размер, защото инвеститорите очакват да запази този растеж, който има през последните години. Някои дори смятат, че този сектор ще стане, като при телефоните - Епъл и Самсунг
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Пазарната капитализация на Т'слата е един огромен балон! И не знам дали знаете, но пазарния и дял вече пада!
fallback
Последни