IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Основни правила при смяната на летни със зимни гуми

Няколко съвета от специалисти, чието спазване ще ви спести проблеми

Наближава периодът на смяна на летни със зимни гуми. Експерти от международната мрежа от автосервизни центрове FIT разказват за основните правила за сезонна смяна на гуми, рисковете и грешките на шофьорите.


гуми


„Ако зимните гуми, които планирате да монтирате, са нови, тогава препоръчваме да ги смените по-рано. Трябва да отидете за монтаж в период, когато средната дневна температура е +5...+7 градуса.  След поставяне на новите гуми, през първите 500 км трябва да избягвате скорости над 100 км/ч, както и рязко потегляне и аварийно спиране. Това ще ви позволи да подготвите оптимално гумите за зимния сезон“, препоръчват експертите.

Ако планирате да монтирате зимни гуми, които не са нови, то според специалистите е важно да сте сигурни, че дълбочината на грайфера е над 4 мм. Трябва да проверите и датата на производство на гумата - тя е отбелязана на страничната стена на гумата с овален печат, наречен DOT, на който пише седмицата и годината на производство. Ако експлоатационният живот от пет години е надвишен, но протекторът все още е с достатъчна дълбочина, тогава гумите също трябва да бъдат сменени.


гуми


„Не можем да продължим да използваме такива гуми, има риск от непредвидени ситуации на пътя. Що се отнася до времето за смяна, вече използвани гуми, то те могат да се монтират при средна дневна температура +4 градуса“, ​​подчертават още специалистите.

„Препоръчваме ви винаги да разменяте гумите. Предните и задните колела се износват по различен начин, а при независимо окачване лявото и дясното колело също могат да се износват неравномерно. Следователно те трябва да се пренареждат всеки сезон. Също така е важно да се вземе предвид посоката и асиметрията на гумите“.


гуми


Ако гумите са на джанти, то трябва да се балансират преди сезона. Това ще избегне биене, прекомерно натоварване на окачването и също ще повлияе на управлението на автомобила.

0 от 500
  • #7
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Най-обичам да избягвам скорости над 100 км/ч първите 500 км. Ако това е наистина така, как не ги е срам да искат по толкова пари за нови гуми.
  • #6
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Иванов ( преди 6 месеца )
    Карам с гуми без значение дали са летни или зимни стига грайфера да е над 4мм. Последните години няма сняг и карам с летни гуми.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    през ( преди 6 месеца )
    последните 5-6 години карам само всесезони - карам джипове и СУВ-чета с 4х4 и вършат работа, на лека кола при големи снегове са компромис, но хубави allterrain или всесезонни са чудесен избор за нашия нов по-топъл климат. Хубаво е и на 10-15000км да се въртят гумите за да им се удължи живота, моите ги карам по 50-60000км или 4-5 години
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Неук ( преди 6 месеца )
    До СашоДа можеш ако е сухо.АДАК или онези от списанието на Силвърстоун бяха направили тест как се държат летни гуми на -5 градуса и сухо трасе и как се държат зимни гуми и +30 градуса. Летните през зимата + 15 % спирачен път. Зимните през лятото + 70% спирачен път. А недай си боже да си карал зимните в нашето горещо лято. Вече имаш лоши летни гуми със зимен грайфер, които държат само на мек сняг заради профила си.
  • #3
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Само с Мишлен карам чудесни гуми
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Сашо ( преди 6 месеца )
    Лятна гума мога ли да карам при 5 градуса над нулата. При -5 летните вибрират.Идеята ми е да си карам колата само по обяд. И то много рядко. В моя град няма сняг.Въпросът ми е ще унищожа ли чисто новите летни гуми.
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Жеко ( преди 6 месеца )
    Хубава- нормална статия : )