Повече от 70 години Формула 1 е върхът на автомобилния спорт. От първия си сезон през 1950 г. най-великите състезатели в света мечтаят да станат пилоти в тази надпревара. Малцина късметлии са имали възможността да карат колите, считани за най-добрите болиди за всички времена.Пилоти като Михаел Шумахер, Алберто Аскари, Айртон Сена, Ален Прост, Луис Хамилтън и Макс Верстапен са постигнали своите успехи с помощта на най-великите състезателни коли в моторния спорт.
От McLaren и Ferrari до Red Bull и Williams - вижте кои са най-добрите автомобили в историята на Формула 1 според експертите от изданието Goodwood Road & Racing.
10-те най-добри болида във Формула 1 (ГАЛЕРИЯ):
Спомняте ли си кога за последно Red Bull се подиграха на думата „конкуренция“? Сега изглежда че е било отдавна, вероятно преди повече от десетилетие. Този четиригодишен период, от 2010-2013 г., е напълно доминиран от Себастиан Фетел и Red Bull, но силовото партньорство достига своя връх едва през втората половина на 2013 г. Фернандо Алонсо можеше и вероятно трябваше да завлече по-бавното Ferrari до короната през 2012 г. и щеше да спечели шампионата през 2010 г., ако беше успял да задмине Виталий Петров в последното състезание за сезона.
Когато казваме връх, имаме предвид, че Red Bull RB9 се справя с конкуренцията по начин, който не сме виждали до този момент. След кротко начало на годината, в което Алонсо се състезаваше наравно с Себастиан Фетел, като двамата печелеха победа след победа, нещо се промени през втората половина на сезона и германецът се развихри. Удивителната серия от девет поредни победи абсолютно срина Ferrari.
По-удивителното нещо при RB9 е, че вероятно можеше да бъде още по-добър. Задвижван от двигател на Renault, който дори тогава беше наистина ОК в сравнение с Ferrari и Mercedes, Ейдриън Нюи по-късно призна, че работата по разработката на RB9 е била забавена от напрегнатата битка за титлата през 2012 г.
Red Bull беше съсредоточил усилията си върху RB8 по-дълго от първоначално планирано и RB9 пристигна недостатъчно развит. Това, че продължи да чупи рекорди във F1, ни кара да се запитаме какво ли щеше да стане, ако двигателят се беше появил напълно завършен.