Задачата да се изберат дори 10-те най-добри двигатели, разработени в Русия, изглежда лесна на пръв поглед. Но тъй като прегледът на наличните предложение обхваща не само масовите автомобили, но и тези, които така и не стигат до пазара, задачата стана значително по-трудна. На помощ идват автомобилните експерти Влад Самарин и Михаил Баландин, които предлагат по пет двигателя и съответната обосновка.
10-те най-добри автомобилни двигатели, произведени в Русия (ГАЛЕРИЯ):
ВАЗ РПД
Въпросът е, че още тогава в Толиати е създаден първият едносекционен ротационен двигател, като преди това е проучен Mazda RX-2. Тестовете показват, че динамиката на автомобилите „Жигули“ с такъв агрегат значително се увеличава и инженерите решават, че тези двигатели имат някакво обещание. Те се интересуват предимно от определени конструкции, в които понякога липсва V8.
Постепенно започват да се произвеждат ротационни ВАЗ-21018 (т.е. 21011 с едносекционен ротор) за специални услуги в много малки количества, а след това „петици“ и „седмици“ с двусекционни ротори ВАЗ-411.
Въпросът е, че още тогава в Толиати е създаден първият едносекционен ротационен двигател, като преди това е проучен Mazda RX-2. Тестовете показват, че динамиката на автомобилите „Жигули“ с такъв агрегат значително се увеличава и инженерите решават, че тези двигатели имат някакво обещание. Те се интересуват предимно от определени конструкции, в които понякога липсва V8.
Постепенно започват да се произвеждат ротационни ВАЗ-21018 (т.е. 21011 с едносекционен ротор) за специални услуги в много малки количества, а след това „петици“ и „седмици“ с двусекционни ротори ВАЗ-411.


14