Задачата да се изберат дори 10-те най-добри двигатели, разработени в Русия, изглежда лесна на пръв поглед. Но тъй като прегледът на наличните предложение обхваща не само масовите автомобили, но и тези, които така и не стигат до пазара, задачата стана значително по-трудна. На помощ идват автомобилните експерти Влад Самарин и Михаил Баландин, които предлагат по пет двигателя и съответната обосновка.
10-те най-добри автомобилни двигатели, произведени в Русия (ГАЛЕРИЯ):
М-20
Двигателят може да работи с най-достъпния 66-октанов бензин и се отличава с добра унификация с други двигатели на ГАЗ от онази епоха. Това означава, че не няма затруднения нито с поддръжката, нито с резервните части.
С този двигател в съветската автомобилна индустрия има тенденция поне по някакъв начин да се стреми да намали разхода на бензин на леките автомобили. Във всеки случай намаляването на потреблението до 10-11 литра на 100 км вече е позиционирано като значително предимство в сравнение с предвоенната M-1 Емка с разход от 13-15 литра. Това е разбираемо: това е първият наистина популярен двигател на съветската автомобилна индустрия. И се оказа успешен.
Двигателят може да работи с най-достъпния 66-октанов бензин и се отличава с добра унификация с други двигатели на ГАЗ от онази епоха. Това означава, че не няма затруднения нито с поддръжката, нито с резервните части.
С този двигател в съветската автомобилна индустрия има тенденция поне по някакъв начин да се стреми да намали разхода на бензин на леките автомобили. Във всеки случай намаляването на потреблението до 10-11 литра на 100 км вече е позиционирано като значително предимство в сравнение с предвоенната M-1 Емка с разход от 13-15 литра. Това е разбираемо: това е първият наистина популярен двигател на съветската автомобилна индустрия. И се оказа успешен.


14